کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اکنون زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است

25 شهريور 1398 ساعت 13:09

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه رئیس جمهور ترامپ نمی‌بایست از توافق هسته‌ای خارج می‌شد، گفت که اکنون زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است.


رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه رئیس جمهور ترامپ نمی‌بایست از توافق هسته‌ای خارج می‌شد، گفت که اکنون زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است.
به گزارش ایسنا، آدام شف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس به سوالاتی پیرامون سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درقبال ایران، حمله اخیر به پالایشگاه بزرگ عربستان و موضوعات بین‌المللی ازجمله مذاکرات آمریکا با طالبان پاسخ داد.
این عضو دموکرات کنگره آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تکرار ادعای ترامپ مبنی بر تمایلش برای مذاکره با ایران تاکید کرد که خروج از توافق هسته‌ای با ایران به تنش‌ها در منطقه دامن زده است.
وی تصریح کرد: از نظر من رئیس جمهور ترامپ باید وارد دیپلماسی با ایران شود. من معتقدم که این، تنها راه برون رفت از این وضعیت است. صریح بگویم، از نظر من رئیس جمهور نباید از توافق هسته‌ای که ایران به آن عمل می‌کرد، خارج می‌شد. ما باید با متحدان‌مان برای تامین امنیت تنگه هرمز و به‌علاوه امنیت زیربناهای حیاتی در منطقه همکاری کنیم اما لازم است که به دیپلماسی (با ایران) بازگردیم. دروازه‌هایی نیز برای آن وجود دارد. افرادی در ایران هستند که می‌گویند اکنون زمان مذاکره مجدد با آمریکا است و دولت (آمریکا) می‌بایست از این فرصت استفاده کند.
آدام شف در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره ادعای وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان این ادعای بی‌اساس را تکرار کرد.
وی همچنین گفت که این وضعیت به تنش‌ها در منطقه دامن می‌زند. خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای نیز این وضعیت را تشدید کرده است.
به گزارش ایسنا، این ادعای بی‌اساس و واهی در حالی طی دو روز گذشته از سوی برخی مقامات و رسانه‌های آمریکایی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان هرگونه دخالت در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان را رد می‌کنند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای پمپئو مبنی بر اینکه حمله به مجموعه پالایشگاهی آرامکو کار ایران بوده است، تاکید کرد: مایک پمپئو که در «فشار حداکثری» (علیه ایران) شکست خورده است، به «دورغ حداکثری» روی آورده است.
ظریف افزود: آمریکا و مشتریانش به دلیل این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر خواهد شد، در یمن گیر افتاده‌اند. مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات ممکن است به آن پایان دهد.
پمپئو در پیامی توئیتری مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!


کد مطلب: 114719

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/114719/اکنون-زمان-بازگشت-دیپلماسی-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir