کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد ساعت کار شناور کارمندان تهرانی

25 شهريور 1398 ساعت 15:29

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شناور شدن ساعات کار کارکنان اداری تهران را تا ۹ صبح پیشنهاد داده ایم که امیدواریم با آن موافقت شود چرا که در سال گذشته این طرح اجرایی و آثار خوبی به دنبال داشت.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شناور شدن ساعات کار کارکنان اداری تهران را تا ۹ صبح پیشنهاد داده ایم که امیدواریم با آن موافقت شود چرا که در سال گذشته این طرح اجرایی و آثار خوبی به دنبال داشت.
محسن پورسید آقایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش ۴۰ درصدی ترافیک در دو هفته اول مهرماه پیش بینی می شود، اظهار داشت: این سازمان برای کاهش ترافیک در هفته اول مهرماه برنامه ریزی کرده است و شهروندان نیز با استفاده از حمل و نقل عمومی در این زمینه همکاری کنند.
وی از شهروندان درخواست کرد که در روزهای ابتدایی آغاز سال تحصیلی از مجوز ۲۰ روز طرح کاهش آلودگی هوا استفاده نکنند و از این طریق به کاهش ترافیک در سطح شهر کمک کنند.
پورسید آقایی افزود: برای کاهش ترافیک، اعمال محدودیت تردد کامیونت‌های حمل کالا از ساعت ۶ تا ۹ صبح در تمام معابر شهر صورت می گیرد.
وی با تاکید بر این که باید رفتار رانندگان در کاهش ترافیک شهر اصلاح شود گفت: برخی رانندگان در نزدیک ترین و راحت ترین نقطه اقدام به پارک های دوبل می کنند که این امر باعث افزایش ترافیک می شود از این رو تنها برنامه های شهرداری نمی تواند مشکل ترافیک شهر را حل کند و نیازمند همکاری همه شهروندان است.
تسهیل استفاده از دوچرخه برای دانشجویان و خبرنگاران
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه تسهیلات استفاده از دوچرخه برای دانشجویان و خبرنگاران فراهم شده است گفت: هزینه اولیه و ثبت‌نام دوچرخه ‌ها از سوی شهرداری پرداخت می‌شود و استفاده کنندگان تنها هزینه بیمه و تردد خود را به صورت روزانه پرداخت خواهند کرد.
رییس سازمان حمل ‌و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده می کنند، شامل این طرح نمی شوند.
برخورد با دستفروشان در ایستگاه های مترو
وی با بیان این که با دستفروشان در داخل ایستگاه ها و سکوهای مترو برخورد می شود گفت: حضور دستفروشان مشکلاتی را برای تردد شهروندان در متروها ایجاد کرده است که حتی در ساعات اوج ترافیک خطر جانی برای مردم دارد.
رییس سازمان حمل ‌و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: برای رعایت مساله ایمنی از حضور دستفروشان جلوگیری می شود.
هیچ ایستگاه مترویی بدون پله برقی به بهره برداری نمی رسد
پورسیدآقایی با تاکید بر این که هیچ ایستگاه مترویی بدون پله برقی به بهره برداری نمی رسد گفت: برای استفاده جامعه معلولان و سایر شهروندان در ایستگاه هایی که به تازگی در حال بهره برداری است امکانات پله برقی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در ایستگاه جدید محمدیه و بسیج از خط ۷ پله برقی وجود دارد.
خط ۷ مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.
وی بیان داشت: همچنین در خط ۶ برای همه ایستگاه ها نصب آسانسور در نظر گرفته شده و در حال پیگیری است.
خط شش مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.
رییس سازمان حمل ‌و نقل ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در گذشته ایستگاه هایی از جمله ۱۵ خرداد و ایستگاه شادمان بدون پله برقی بوده است که جایی برای نصب پله برقی برای آن در نظر گرفته نشده است و این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.
۱۶۰ میلیارد تومان وصولی از محل طرح ترافیک
وی با بیان اینکه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان وصولی امسال از محل طرح ترافیک بوده است، گفت: بخشی از آن در اتوبوسرانی و مترو هزینه شده است.
پورسیدآقایی خاطر نشان کرد: تامین اعتبار ۲۸ دستگاه اتوبوس، دو ایستگاه تاکسی و دو هزار دوچرخه در دست بررسی است.
نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی
رییس سازمان حمل ‌و نقل ترافیک شهرداری تهران از نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی خبر داد و گفت: در صورتی که دستورالعمل نظارت بر کنترل رانندگان در شهرداری نهایی شود جزئیات آن ارائه خواهد.
وی افزود: هم اکنون قیمت تاکسی‌های اینترنتی توسط نهادی کنترل نمی شود به گونه ای که در تیرماه امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی تاکسی های اینترنتی شده ایم.
طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در حال اجراست
وی با بیان این که طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در منطقه ۲ در حال اجراست گفت: با اجرای این طرح میزان پارک خودرو در معابراصلی این منطقه کاهش پیدا کرده است.
پورسیدآقایی ادامه داد: بر اساس این طرح حاشیه خیابان‌ها علاوه بر خط‌کشی جدید، با تابلوهای آبی‌رنگی متمایز می‌شود شهروندان می توانند با ثبت نام در سامانه تهران من اقدام به پرداخت هزینه پارک شوند.
وی خاطر نشان کرد: طی هفته گذشته یکی از نهادهای نظامی هنگام پلاک برداری، خودروی شهرداری را توقیف کرد که با هماهنگی های لازم طرح را دنبال کرده ایم که با اجرای این طرح در آینده هیچ فردی نمی تواند از حاشیه خیابان ها برای پارک رایگان استفاده کند.
مجوزهای فایناس برای ۶۳۰ واگن در تهران صادر شده است
رییس سازمان حمل ‌و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که مجوزهای فایناس برای ۶۳۰ واگن در تهران صادر شده است گفت: در این زمینه اعتبار سهیمه دولت تامین شده است و ۱۵ درصد باقی مانده آن نیز با دریافت تعهد از شهرداری تهران در حال انجام است.


کد مطلب: 114746

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/114746/پیشنهاد-ساعت-کار-شناور-کارمندان-تهرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir