۰
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵

دروغ محض آمريكاييها درباره آرامكو

یک کارشناس نظامی با بیان اینکه اتهامات آمریکایی ها علیه ایران درباره حادثه "آرامکو" دروغ محض است، خاطرنشان کرد: اگر شیطنت کنند و بخواهند به تفکر شیطانی‌ خود عمل کنند بدانند که قطعا پشیمان خواهند شد.
یک کارشناس نظامی با بیان اینکه اتهامات آمریکایی ها علیه ایران درباره حادثه "آرامکو" دروغ محض است، خاطرنشان کرد: اگر شیطنت کنند و بخواهند به تفکر شیطانی‌ خود عمل کنند بدانند که قطعا پشیمان خواهند شد.
به گزارش ايرنا، "محمد اسماعیل کوثری" درباره اتهام‌زنی‌های بی اساس آمریکا به ایران در ارتباط با حادثه آرامکو، با بیان اینکه این دروغ پردازی عادت آنهاست، گفت: اگر ما به ۱۸ سال پیش برگردیم آن موقع آقای بوش چه گفت؟ گفتند که القاعده با هواپیماهایی که دزدیده برج های دوقلو را منهدم کرده است و ایران محور شرارت است و من به ۲۲ کشور حمله می کنم. اما القاعده را چه کسی درست کرد؟ آمریکا، عربستان، امارات و پاکستان؛ القاعده را درست کردند. آنها آمدند و کار تروریستی انجام دادند آن وقت می‌گویند ایران محور شرارت است الان هم همین‌طور است.
وی افزود: آنها آن موقع دروغ می‌گفتند و الان هم ترامپ راه آنها را ادامه می دهد و پشت سر هم دروغ می‌گوید و سیاست های ماکیاولیستی همین است و می‌گویند هدف وسیله را توجیه می‌کند و از این طریق می‌خواهند به هر نحوی ممکن به هدف نابحق خودشان برسند. مثلا می‌گویند ایران این کار [حمله به تاسیسات نفتی آرامکو] را انجام داده است در حالی که یمنی ها مسئولیت این کار را پذیرفته اند که نشان می دهد اظهارت آمریکایی ها دروغ محض است.
فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در سال های ۶۳ تا ۷۹یادآور شد: اینها می‌خواهند بگویند که کشورها این توانمندی را ندارند، اتفاقا آنها نمی گذارند که کشورها به توانمندی برسند.  
کوثری اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم که این توانمندی را داریم بدون کمک کشوری دیگر، با طراحی‌های خودمان از کشور دفاع کنیم، آن زمان فقط سوریه ما را همراهی می کرد. در اینجا بود که توانستیم طراحی کنیم و دشمنی که همه دینا پشت سرش بودند را بیرون کنیم.
وی اظهار داشت: آنها خیال می‌کنند هنوز زمان جنگ جهانی دوم است که کسی جز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها توان ندارد؛ می گویم، آن دوران تمام شد. امروز دورانی است که ملت‌ها آگاه شدند و خودشان انتخاب و تصمیم می‌گیرند.
کوچکترین اقدام آمریکا پاسخ دندان شکنی به همراه خواهد داشت
کوثری در پاسخ به این سوال که به عنوان فرمانده چه پاسخی به تهدیدهای ترامپ دارید، گفت: اگر کوچکترین تهدیدی یا مخصوصا اقدام به عمل بکنند قطعا و یقیقا جواب دندان شکنی به آنها خواهیم داد که خودشان هم باورشان نشود و از کرده خودشان پشیمان شوند.
وی تاکید کرد: شروع کننده نخواهیم بود اما اگر آنها بیایند، شیطنت کنند و بخواهند به تفکر شیطانی‌ اشان عمل کنند بدانند که قطعا پشیمان خواهند شد.
فرمانده پیشین لشکر محمد رسول الله (ص) در پاسخ به سوالی در مورد تحریم‌ سپاه از سوی آمریکا اظهار داشت: فکر می‌کنند که با تحریم‌ها می‌توانند یک کشور را محاصره کنند، البته الان یک سختی و یا شاید یک تاخیراتی ایجاد شده باشد ولی قطعا با ۱۵ کشور همسایه ارتباط زمینی، هوایی و دریایی داریم و بسیاری از مشکلات را می‌توانیم به راحتی حل کنیم.
کوثری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد مقاومتی به خاطر این است که ما در داخل توانمندی‌های خودمان را بکار بگیریم اگر امکاناتی را که داریم بکار بگیریم خیلی از مشکلاتمان را حل می‌کنیم و الان هم حل کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: به خاطر همین هم است که سپاه خیلی از این موضوع نگران نیست و می‌بینیم که در اوج تحریم‌ها، سپاه و نیروهای مسلح یکسری مسائلی چون موشک‌ها را یکدفعه رو می‌کنند و اینها همین‌طور می‌مانند که ما چطور به آن دسترسی پیدا کردیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توانمندی‌ خودمان به لطف خداوند این کار را انجام دادیم و کشورهای دیگر هم که در منطقه هستند از ما الگو گرفتند و خودشان این کار را انجام می‌دهند.
کد مطلب: 114858
برچسب ها: آرامکو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *