۰
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰

لایحه تامین امنیت زنان، ضامن امنیت است

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی لایحه تامین امنیت زنان را ضامن امنیت زنان دانست و ابراز امیدواری کرد که این لایحه هر چه سریعتر از دولت به مجلس ارائه شود تا کار بررسی و تصویب آن در مجلس زودتر انجام شود.
یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی لایحه تامین امنیت زنان را ضامن امنیت زنان دانست و ابراز امیدواری کرد که این لایحه هر چه سریعتر از دولت به مجلس ارائه شود تا کار بررسی و تصویب آن در مجلس زودتر انجام شود.
به گزارش ايسنا، پروانه سلحشوری با اشاره به ارسال لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از سوی قوه قضاییه به دولت، اظهار کرد: از زمانی که ما در مجلس حضور پیدا کردیم در جریان بودیم که معاونت امور بانوان ریاست جمهوری به دنبال تدوین لایحه‌ای است که بتواند خشونت علیه زنان را کم کند که خوشبختانه بالاخره این لایحه در قوه قضاییه آماده شده و به دولت ارسال شده که گام بزرگی در جهت تامین امنیت زنان است.
وی اضافه کرد: در اوایل دوره مجلس دهم ما به دیدار علمای قم رفته بودیم؛ در این دیدار چند تن از علما به ما گفتند که به مسئله خشونت علیه زنان ورود کنید، ما مراجعه کنندگان زیادی از زنان داریم که در خانه آسیب می‌بینند و خانه محل آزار و اذیت آنهاست؛ البته همان زمان گفتیم که معاونت امور بانوان چند سالی است که فعالیت خود را برای تدوین این لایحه آغاز کرده و منتظریم آن را به مجلس ارائه کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در آن زمان گفته شد به دلیل این که این لایحه جرم انگارانه است و مجازات‌هایی در آن پیش بینی شده قوه قضاییه باید در مورد آن نظر بدهد، بنابراین لایحه به قوه قضاییه ارسال شد و در آنجا کمیته‌ای تشکیل شد که خانم گرامی زادگان از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری مرتب در آن کمیته شرکت می‌کرد.
وی با بیان اینکه «چند ماده این لایحه توسط قوه قضاییه به دلیل همپوشانی با قانون مجازات اسلامی، حذف شد»، یادآور شد: متاسفانه تا زمانی که آقای آملی لاریجانی در راس قوه قضاییه بود این لایحه آماده نشد، زمانی که آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شد، در دیداری که با ایشان داشتیم تاکید شد که این لایحه هر چه زودتر به دولت ارائه شود و آقای رئیسی هم به این وعده وفا کرد و آن را به دولت داد و حالا هم امیدواریم دولت در ارائه لایحه به مجلس تعجیل کند تا این لایحه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
سلحشوری با اشاره به طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های برخی حقوقدانان و فعالان اجتماعی درباره این لایحه گفت: علاوه بر زحماتی که قوه قضاییه برای تدوین این لایحه کشید، یکی از کارهای ارزشمند این بود که این لایحه در معرض عموم قرار گرفت و حقوقدانان در مورد آن نظر دادند این کاری است که جامعه مدنی را درگیر می‌کند و باعث می‌شود همه به تدوین این لایحه کمک کند.
وی لایحه صیانت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت را ضامن امنیت زنان دانست و یادآور شد: ما از خانم مولاوردی که به عنوان حقوقدان از ابتدا به دنبال این امر بودند و پیگیر بودند تشکر ویژه می‌کنیم، بعد از ایشان هم خانم ابتکار پیگیری‌ها را ادامه داد و خانم گرامی زادگان نیز در تمام مراحل تدوین لایحه فعالیتی موثری داشت و در نهایت رئیس قوه قضاییه کار را تمام کرد.
به گفته سلحشوری در این لایحه علاوه بر تعیین مجازات برای خشونت خانگی و همچنین خشونت در فضای عمومی، ابعاد حمایتی برای زنان نیز پیش بینی شده است.
کد مطلب: 114910
برچسب ها: سلحشوری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *