۰
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷
با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اراک برگزار شد:

اختتامیه نخستین دوره کتاب سال جوانان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره کتاب سال جوانان به میزبانی استان مرکزی و با حضور مسوولین کشوری و استانی با معرفی برگزیدگان جوان زیر 29 سال برگزار شد.
اختتامیه نخستین دوره کتاب سال جوانان
آیین اختتامیه نخستین جشنواره کتاب سال جوانان به میزبانی استان مرکزی و با حضور مسوولین کشوری و استانی با معرفی برگزیدگان جوان زیر 29 سال برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این آیین که با حضور تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ساماندهی جوانان عصر پنجشنبه برگزار شد، دبیر و پایه گذار کتاب سال جوانان کشور گفت: آثار کتاب ارائه شده به این جشنواره در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار به چاپ رسیده و آثار در موضوعات دهگانه رده بندی ارزیابی و داوری شد که این کار با مسئولیت موسسه خانه کتاب انجام پذیرفت.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: نیروی انسانی جوان و فرهیخته سرمایه بزرگ استان است. سیدعلی آقازاده افزود: استان مرکزی در ۱۱ مهرماه جاری میزبان رخداد مهم فرهنگی کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است و از جوانان استان دعوت می‌شود برای بزرگداشت جوانانی که از آب و خاک کشور حراست کردند در این کنگره شرکت کنند. وی اظهارداشت: ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدا و جوانان در سایه امنیت توانسته به دستاوردهای ارزشمند دست یابد. استاندار مرکزی گفت: سرمایه جوان استان باید از سوی مسئولان حمایت شود و ظرفیت‌های بالندگی و رشد این قشر در زمینه‌های مختلف مهیا شود.
در ادامه میثم موحدی فر دبیر جشنواره گفت: کتاب های سال جوانان کشور در یک هزار و ۳۴ عنوان جمع بندی شد و در دو مرحله مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در نخستین مرحله داوری و ارزیابی ۵۳ عنوان انتخاب شد و به مرحله دوم داوری راه یافت. در مرحله دوم داوری نیز ۱۰ عنوان برتر برگزیده شد که در اختتامیه نخستین دوره جایزه کتاب سال جوانان کشور ۱۰ نفر برگزیده و برتر موفق به دریافت جایزه و تندیس جشنواره شدند. همچنین در این ارتباط نیز از سوی داوران  ۱۵ اثر دیگر شایسته تقدیر شناخته شدند که در این آیین از آفرینندگان این آثار هم تقدیر شد.
گفتنی است در این آیین مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی و مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.
 
کد مطلب: 114963
برچسب ها: کتاب سال جوانان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *