۰
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳

شیطان میگوید بدزد و برو خارج از کشور

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آیا مسئولان به همان اندازه که حقوق می‌گیرند، برای مردم کار می‌کنند؟ آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟
شیطان میگوید بدزد و برو خارج از کشور
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آیا مسئولان به همان اندازه که حقوق می‌گیرند، برای مردم کار می‌کنند؟ آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی به فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: روز دوم مهر مدرسه‌‌ها باز می‌شود، اینها(نوجوانان و دانش‌آموزان) چند ساعت مرتب از صبح تا ظهر در اختیار آموزگاران و امانات الهی و بسیار وزین هستند، در فصلی هستند که به دست آموزگاران ساحته می‌شوند.
وی افزود: دوران تحصیل نوجوانان، دوران پیری نیست، روح و قلب آنها آماده برای کِشت است، شما آموزگاران هر چه پاشیدید، میوه می‌دهد، فصل نوجوانی این است، اگر خدایی ناکرده از زبان آموزگاران برخی امور دینی متزلزل شد، دیگر نمی‌شود آن را درست کرد، مبادا خدایی ناکرده بذرهای نامناسبی در دل‌های اینها پاشیده شود، از این امانت‌ها در روز قیامت خداوند سؤال می‌کند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: این نوجوانان و دانش‌آموزان، ممکن است سرمایه‌هایی برای کشور باشند و یا اینکه با بی‌توجهی آموزگار، از ابتدا آلوده و نسبت به مبانی دینی بی‌اعتنا شوند؛ آموزگاران باید به خودشان رحم کنند، وقت عبور از صراط از امانت و صله رحم سؤال می‌شود، با این بچه‌ها چه کردید، آیا آنها را ساختید یا نه؟
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیتِ آموزش و پرورش را به عهده دارد، اظهار داشت: مسئولین آموزش و پرورش خیلی باید توجه کنند، این مسئله ساده‌ای نیست، باید این عزیزان را پرورش و رشد داد، اگر به تربیت نسل نوجوان توجه شود، نوجوانی ساخته می‌شود که مایه افتخار اسلام و انقلاب می‌شود.
وی ادامه داد: اگر نوجوانان خوب تربیت شوند، قطعا کشور بیمه می‌شود، آمریکا و پست‌تر و لعین‌تر از او هم در این صورت نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع خیلی مهم است، خداوند می‌فرماید که اگر دفاع نکنید، دشمنان هیچ چیزی برای شما نمی‌گذارند، مسجد و مراسم عزاداری هم ندارید؛ انشاء‌الله خداوند سپاه پاسداران و ارتش خدوم و همه کسانی که در مقام دفاع از عزت و امانت هستند را حفظ کند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دفاع را دارای میدان‌ها و عرصه‌های مختلفی دانست و تصریح کرد: دفاع میدان‌های مختلفی دارد، نوعی جنگ نیز فرهنگی است، فرهنگ غربی روی آورده و می‌خواهد فرهنگ اسلامی را از ما بگیرد، آیا این را احساس نمی‌کنید؟ وضع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را می‌بییند، میدان دفاع، دفاع از موازین فرهنگی است، شهید مطهری یک مدافع قوی فرهنگی بود.
وی یکی دیگر از میدان‌های دفاع را دفاع در عرصه اقتصادی عنوان کرد و گفت: آیا شما احساس می‌کنید که آمریکا می‌تواند فشار را زیاد کند تا مردم را چنین و چنان کند؟، آمریکا متوجه شده که فشار اقتصادی اثری نداشته، بنابراین به فشار دروغ‌گویی روی آورده و ذهن‌ها را تا می‌تواند خراب می‌کند، باید هوشیار باشیم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به کسانی که دل در گروی غربی‌ها گفته‌اند که "امیدتان را از بیرون قطع کنید، دشمن خیر شما را نمی‌خواهد"؛ دشمن حاضر است هزار دروغ بگوید که منافع خودش را تأمین کند، میدان دفاع اقتصادی و سیاسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین به تشکیل دانشکده عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: در نیروهای مسلح ما مسئله دانشکده عقیدتی سیاسی ایجاد شده، برنامه خوبی است، اینهایی که فنون رزمی را می‌آموزند، از نظر عقیدتی و سیاسی نیز ساخته می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات مهم در امر دفاع، دشمن‌شناسی است، اظهار داشت: دشمن را باید شناخت، اگر دشمن در میان شما بود و متوجه او نشدید و ساده‌لوح بودید، بزرگترین خطر است، دشمن‌ترین دشمن، دشمنی است که خیانتش را پنهان کند و شما متوجه نشوید و یک دفعه در دامن این مکر گرفتار شوید.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خطاب به رأی‌دهندگان، گفت: فصل انتخابات مراقب باشید، همه به میدان می‌آیند و ادعا می‌کنند و شعار می‌دهند، گول شعارها را نخورید، خودش را ببینید، اگر دیدید آدم پا‌کدستی است، به او رأی دهید، در غیر این صورت به او رأی ندهید.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: خطر نفاق در طول تاریخ اسلام و مسلمین هزاران برابر بیشتر از خطر مشرکین است، باید به خطر نفاق توجه داشته و هوشیار باشید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران به ریشه‌یابی واقعه کربلا پرداخت و گفت: باید ببینیم چه شد که جنایتکاران، این جنایات عظیم را کردند، این جنایات فوق تصور و تحمل است، اینها که خود را مدعی مسلمانی می‌دانستند و پیغمبر را به عنوان رسول‌الله قبول داشتند، چطور حاضر شدند با فرزندان پیامبر چنین رفتاری داشته باشند؟
وی افزود: شیطان آنها را از یاد خدا برد، یاد خدا از خاطره آنها محو شد، این یک هشدار برای ماست، ممکن است هر فردی گرفتار این بیماری شود که دشمنان امام حسین(ع) شدند، وقتی یاد خدا از انسان دور شود، هر جنایتی را که فکر کنید، ممکن است مرتکب شوند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه یاد خدا دل را صیقل می‌دهد و تمیز می‌کند، اظهار داشت:  به برکت یاد خدا، چشمی که کور باشد، بینا می‌شود، چشم کور، هر جنایتی را نادیده انجام می‌داده است، وقتی دل نورانی شد، حالت انقیاد و اطاعت، بعد از اینکه حالت سرکشی داشته است، در او پیدا می‌شود.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با طرح این سؤال که چرا انقلابی که شهید داده و می‌دهد را به بازی گرفته‌ایم و با خون شهدا بازی کرده‌ایم؟، گفت: با بیت‌المال چه کرده‌ایم، آیا ناله مظلومین را ما که مسئول هستیم می‌شنویم؛ آیا می‌دانیم درد مردم چه است؟،‌آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟ مسئول و هر فردی باید از خودش سؤال کند، اگر دید اشتباه کرده، برگردد، فریادهایش را بلند کند، شاید خداوند به دادش برسد، مسئول ببیند به اندازه حقوقی که از بیت‌المال گرفته، برای مردم کار کرده است؟
وی اضافه کرد: حالا که شیطان از انحراف کردن ما غافل نیست، ما هم نباید از یاد خدا غافل شویم. شیطان، فرهنگ عفاف و حجاب  را از مردان و زنان می‌گیرد، بی‌بند و باری دشمن امام حسین(ع) است، امام حسین(ع) شهید شد تا چنین چیزی رایج نشود، بی‌عفتی و بی‌غیرتی کشور اسلامی را ساقط می‌کند، مگر آندلس ساقط نشد؟ شیطان می‌گوید که می‌توانی ده‌ها میلیارد بدزدی، اما نمی‌دزدی، چقدر خاک بر سر هستی، بدزد و برو در خارج از کشور زندگی کن، اگر نمی‌دزدی خاک بر سر هستی!
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان  از  اقدامات قوه‌قضائیه برای برخورد مفسدان اقتصادی تقدیر و خاطرنشان کرد: ایشان خوب موفق شده که مچ دزدها را بگیرد و محاکمه و برخورد قاطع می‌کند، دعای توفیق بیشتر را برای آقای رئیسی داریم.
کد مطلب: 114975
برچسب ها: موحدی کرمانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *