۰
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵

هرگز این خوراکیها را باهم نخورید

عادت مصرف برخی مواد غذایی در کنار هم عامل اصلی مشکلات گوارشی است.
هرگز این خوراکیها را باهم نخورید
عادت مصرف برخی مواد غذایی در کنار هم عامل اصلی مشکلات گوارشی است.
به گزارش ایسنا، «باشگاه خبرنگاران جوان» نوشت: ما عادت داریم که غذاها را به صورت ترکیبی بخوریم. اما آیا متخصصان بهداشت این ترکیبات را مضر می‌دانند؟
این ترکیبات غذایی اغلب فرایندهای هضم را مهار می‌کنند و منجر به درد معده، حالت تهوع و خستگی می‌شوند. در این مطلب با چندین ترکیب غذایی که باید از مصرف همزمان آنها در برنامه غذایی خودداری کنید، آشنا می‌شوید.
کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های حیوانی
هنگامی که کربوهیدرات را با پروتئین می‌خورید (مانند گوشت با سیب زمینی یا نان)، این امر منجر به تولید گاز و نفخ می‌شود. هرچند ممکن است کسانی که سال‌هاست این ترکیب را می‌خورند عادت کرده باشند.
دو ترکیب پروتئینی با هم
استفاده از دو منبع پروتئینی مانند گوشت و لوبیا مدت زمان زیادی برای هضم نیاز دارد و در نتیجه در فرآیند هضم اختلال ایجاد می‌کند.
غذا و آب یا آبمیوه
نوشیدن آب یا آبمیوه همراه با غذا یکی از سمی‌ترین ترکیبات غذایی را تولید می‌کند. آب، اسیدهای معده را رقیق کرده و اثر بخشی آنها در تجزیه پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را کاهش می‌دهد؛ بنابراین ۱۰ دقیقه قبل از غذا آب بنوشید. رعایت این نکته شما را از پرخوری و رقیق‌کردن آنزیم‌های معده نجات می‌دهد.
میوه با غذا
این ترکیب بسیار مضر است زیرا میوه که به تنهایی بسیار سریع از دستگاه گوارش عبور می‌کند، در صورت مصرف همزمان با غذا در سیستم گوارش مدت‌ها باقی می‌ماند و قند موجود در آن شروع به تخمیر می‌کند.
ماست و میوه
ماست حاوی تعداد زیادی باکتری است که روی قند موجود در میوه اثر می‌کند. این امر منجر به تولید سموم، سرما و آلرژی می‌شود.
غلات همراه با شیر و آب‌پرتقال
شیر حاوی کازئین و آب‌پرتقال حاوی اسید است که در مصرف همزمان این مواد غذایی با هم، آنزیم موجود در غلات نشاسته‌ای از بین می‌رود. برای جلوگیری از این امر، حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غلات، آبمیوه میل کنید.
موز و شیر
تعداد بسیار کمی از مردم در زمین وجود دارند که این ترکیب را دوست نداشته باشند اما این باعث می‌شود ترکیب غذایی خطرناکی تولید شود. سعی کنید از این ترکیب خودداری کنید.
لوبیا و پنیر
این ترکیب در غذاهای مکزیکی بسیار متداول است که باعث ایجاد نفخ و سایر مشکلات مربوط به هضم می‌شود.
گوجه‌فرنگی و ماکارونی
گوجه‌فرنگی دارای اسیدهایی است که آنزیم لازم برای هضم نشاسته ماکارونی را تضعیف می‌کند.
کد مطلب: 114981
برچسب ها: شیر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *