۰
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۶
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در نشست با انجمن تخصصي قطعه سازي تاکید کرد :

تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل

درنشست مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اعضاي هيات مديره انجمن تخصصي سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو بر تامين قطعات و تجاري سازي خودروهاي ناقص، افزايش توليد، ‌اصلاح قراردادهاي ايران خودرو با قطعه سازان، استفاده از روش هاي نوين تامین مالي و توسعه تعميق ساخت داخل تاكيد شد.
تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل

درنشست مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اعضاي هيات مديره انجمن تخصصي سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو بر تامين قطعات و تجاري سازي خودروهاي ناقص، افزايش توليد، ‌اصلاح قراردادهاي ايران خودرو با قطعه سازان، استفاده از روش هاي نوين تامین مالي و توسعه تعميق ساخت داخل تاكيد شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از  ايكوپرس، فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين نشست گفت: اولويت اول ما جمع آوري خودروهاي كف كارخانه با همت و همدلي شما قطعه سازان و افزایش میزان توليد روزانه خودروي بدون كسري قطعه است.
مقيمي تصريح كرد: به دنبال توليد به شيوه عبور مسقيم هستيم كه اين امر زماني محقق مي شود كه خودرو به صورت كامل و بدون كسري قطعه توليد شده و مستقيما از خط توليد جهت عرضه به مشتريان تحويل معاونت فروش و بازار يابي شود.
وي به راه‌هاي تامين منابع مالي براي توليد اشاره كرد و گفت: ‌فروش دارايي هاي غير مولد و كسب افزایش سهم بازار قطعات يدكي در دستور كار قراردارد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو كاهش هزينه‌هاي سربار توليد از ديگر اولويت‌هاي كاري اين شركت دانست و گفت: اکو سیستم ارتباط منطقی بین قطعه سازها و ساپکو باید اصلاح و تکمیل شود.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تاكيد كرد: دو انجمن قطعه سازي بايد از نظر ساختاري و فكري باهم متحد شوند تا رونق توليد شكل گيرد و انجمن راهكارهايي روش هاي تامين مالي ارائه دهند.
در ادامه منصوري مديرعامل شركت طراحي و مهندسي  ايران خودرو (ساپكو) از تشكيل كميته هاي تخصصي با همكاري دو انجمن قطعه سازي در حوزه هاي مالي و اقتصادي، طراحي و مهندسي، توسعه و تعميق ساخت داخل، تامين و بهره وري، استراتژي و صادرات خبر داد و اظهار كرد: دراين كميته ها به صورت تخصصي مشكلات صنعت قطعه سازي واكاوي و براي آن راهكارهايي انديشيده مي شود.
 همچنين اصغر خسرو شاهي عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو نيز بر تدوين استراتژي صنعت خودروي كشورتاكيد كرد و افزود: با تدوين اين برنامه مسير رشد و بالندگي صنعت خودرو مشخص خواهد شد.
وي افزود: ‌در تدوين استراتژي 10 ساله كلان صنعت خودرو از نقطه نظرات خبرگان صنعت، مراكز علمي، انجمن هاي تخصصي استفاده شود و وزير صنعت و مجلس شوراي اسلامي از اين اقدام حمايت كنند.
خسرو شاهي  مهمترين مشكل امروزي صنعت قطعه سازي كشور را كمبود نقدينگي، مشكلات گمركي و تعدد بخشنامه هاي بانك مركزي  دانست و خاطر نشان كرد: اگر صنعت قطعه سازي تضعيف شود، صنعت خودروي كشور لطمه خواهد خورد.
شاپور سامعي نايب رئيس انجمن  تخصصي سازندگان و مجموعه هاي خودرو ضمن حمايت  تمام قد اين انجمن از مديرعامل ايران خودرو افزود: با همدلي و همراهي قطعه سازان و خودرو سازان از پيچ تحريم ها به سلامت عبور خواهيم كرد و در جهت تحقق رونق توليد گام خواهيم برداشت.
سهيل يزدان بخش  عضو انجمن تخصصي  قطعه سازان در اين نشست بر طراحي پلتفرم مشترك بين قطعه ساز و خودروساز براي توليد خودرو هاي برقي  در كلاس (B) تاكيد كرد و گفت :‌ طبق آمار ارائه شده میزان فروش خودروهای برقی در سال‌های 2020، 2025 و 2030 به ترتیب 2، 8 و 20 درصد از بازارفروش خودرو را در جهان به خود اختصاص خواهند داد.
کد مطلب: 115008
برچسب ها: ایران خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *