۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۱
به خاطر سوء مدیریت اقتصادی انجام شد؛

عذرخواهی نخست وزیر ویتنام از مردم

نخست وزیر ویتنام که به خاطر تورم و شرایط اقتصادی در ویتنام تحت فشار است در مقابل نمایندگان پارلمان از مردم کشورش عذرخواهی کرد و سوء مدیریت اقتصادی دولت را پذیرفت.
 به نقل از فاکس نیوز، نخست وزیر ویتنام امروز دوشنبه پذیرفت که سوء مدیریت دولت وی باعث اوضاع بد اقتصادی کنونی شده است و قول داد که اصلاحات اقتصادی را با تعهد هرچه بیشتر پیش ببرد.

«انگویان تان دونگ» در مراسم افتتاحیه مجمع ملی این کشور گفت: اگر چه شرایط اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا سال سختی را پشت سر گذاشته است اما دولت نیز در مدیریت اقتصادی قصور کرده است.

براساس این گزارش، سفرای خارجی در ویتنام نیز علیرغم شرایط اقتصادی جنوب شرق آسیا معتقدند که دونگ می‌توانسته با ایجاد ثبات جلوی تورم را بگیرد اما در این راه شکست خورده است.

نخست وزیر ویتنام که در مقابل ۵۰۰ نماینده پارلمانی که از اوضاع اقتصادی ویتنام ناراضی هستند سخنرانی می‌کرد گفت: درحال حاضر چالشهای زیادی وجود دارد.

براساس این گزارش، رشد اقتصادی ویتنام که یکی از ببرهای اقتصادی درحال رشد آسیا است در سال جاری ۵ درصد کاهش یافته است.

این درحالیست که سرمایه گذاران نیز قادر به سرمایه گذاری نیستند.

دونگ که بیش از یک سال از دوره ۵ ساله نخست وزیری را گذرانده است هفته گذشته به صورت علنی از جانب حزب کمونیست این کشور مورد حمله و انتقاد قرار گرفت.

وی در سخنرانی خود مسئولیت ضرر هنگفت دو شرکت بزرگ دولتی حمل و نقل ویتنام را برعهده گرفت و قول داد که تا سال ۲۰۱۳ ضرر و زیان‌های همه شرکتهای دولتی را جبران کند.
کد مطلب: 11501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *