۰
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵

حسن یزدانی دومین فینالیست کشتی آزاد

نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران با برتری قاطعانه مقابل تمامی رقبای خود راهی فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان شد اما بهنام‌ احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف روس از رسیدن به فینال بازماند، بهمن تیموری نیز در وزن 79 کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.
نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران با برتری قاطعانه مقابل تمامی رقبای خود راهی فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان شد اما بهنام‌ احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف روس از رسیدن به فینال بازماند، بهمن تیموری نیز در وزن 79 کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.
به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نیمه نهایی برابر مایلز آمینه از سن مارینو در مدت زمان یک دقیقه و 55 ثانیه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد.
پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر اسپینال نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن از پورتوریکو در مدت زمان ۲ دقیقه و ۱۳ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل استفان ورب  دارنده مدال برنز جهان از مجارستان در مدت زمان یک دقیقه و ۲۳ ثانیه ۹ بر ۲ پیش بود موفق به ضربه فنی حریف خود شد و به برتری قاطعانه دست یافت. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرتور نایفونوف دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از روسیه به میدان رفت و در همان تایم نخست در حالیکه ۴ بر ۲ از حریف خود پیش بود با ضربه فنی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد تا دومین سهمیه المپیک را برای کشتی آزاد ایران بدست آورد.
اما بهنام احسان‌پور نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی برابر ادریسوف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه۲ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
احسان‌پور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس در دور دوم مقابل رجب توپال دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه به برتری ۶ بر ۳ رسید و راهی دور سوم شد.وی در دور بعد به مصاف احمدنبی گوارزاتیلوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان رفت و در یک مبارزه پر افت و خیز در نهایت با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
 در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور اول در دور بعد با برنده مقابل رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان در حالیکه کشتی را طوفانی آغاز کرد و ۸ بر ۲ پیش افتاد اما در تایم دوم شدیدا دچار افت بدنی شد و در نهایت در حالیکه از ناحیه زانو نیز احساس ناراحتی می‌کرد امتیازات زیادی را از دست داد و در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ شکست خورد که با توجه به شکست 6 بر یک این کشتی‌گیر آذربایجانی در نیمه نهایی برابر کایل داک آمریکایی، تیموری وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشت.
رقابت‌های رده بندی و فینال 4 وزن پایانی بعد از ظهر فردا( یکشنبه) برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم با برتری قاطع مقابل رقبایش راهی فینال شده و بعد از ظهر امروز(شنبه) برای کسب مدال طلای جهان به مصاف جی‌دن کاکس آمریکایی می‌رود.
یونس امامی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شده و برای کسب مدال بررنز جهان به مصاف برنده مبارزه کشتی‌گیران استرالیا و انگلستان خواهد رفت.
امیر محمد یزدانی در ۶۵، رضا افضلی در ۷۴ ، بهمن تیموری در 79 ، علی شعبانی در 92 و یدالله محبی در سنگین وزن نیز با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.
کد مطلب: 115042
برچسب ها: حسن یزدانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *