۰
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

مصائب جدید کسبه بازار سنگ کوهک

کسبه بازار سنگ کوهک تاکید دارند که مشکلاتشان در رابطه با ادعاهای نداجا (نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران) و بنیاد مستضعفان بر سر تملک زمین‌های این بازار ادامه دارد و حتی مصائب جدیدی هم اضافه شده‌اند.
مصائب جدید کسبه بازار سنگ کوهک
کسبه بازار سنگ کوهک تاکید دارند که مشکلاتشان در رابطه با ادعاهای نداجا (نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران) و بنیاد مستضعفان بر سر تملک زمین‌های این بازار ادامه دارد و حتی مصائب جدیدی هم اضافه شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اختلافی که بین نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان بر سر تملک زمین‌های بازار سنگ کوهک که از سال‌ها قبل ایجاد شده همچنان پابرجاست. کسبه این بازار به گفته خود بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده بودند تا زمین بایری را به محل کسب و بازار فروش سنگ تزیینی تبدیل کنند؛ اما حالا به دنبال تشدید این اختلاف‌ها شغل کارگران و سرمایه کسبه در خطر است. از این رو سال گذشته مقابل بنیاد مستضعفان دست به تجمع زدند. در نهایت مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که بنیاد مستضعفان قبول کرده زمینی را به صورت نقد و اقساط در اختیار کسبه بازار کوهک قرار دهد و تا زمانی که این زمین به مغازه تبدیل شود و کسبه بازار سنگ کوهک بدانجا منتقل شوند، همچنان به کسب وکار خود در بازار کوهک ادامه دهند.
در تماسی که کسبه بازار سنگ کوهک با خبرنگار ایلنا داشتند، اعلام کردند که نداجا چند روزی است در شمال بازار سنگ را مسدود کرده و برق ۲۶۰ مغازه را قطع کرده که این امر به کسب و کار آنان لطمه شدیدی زده و بازار را در معرض تعطیلی قرار داده است.
این کسبه از جلساتی که نمایندگان بازار سنگ کوهک با فرماندار تهران داشتند خبر دادند و افزودند: این مذاکرات، رفتار مناسب فرماندار تهران برای حل مشکلات کسبه بازار سنگ کوهک بود. به نوعی که فرهادی فرماندار تهران با محسنی بندپی استاندار تهران جلسات متعددی را برگزار کرده بود و استاندار تهران دستور داده بود تا به نوعی رفتار شود که اشتغال موجود در بازار سنگ کوهک حفظ شود و تا زمان تعیین تکلیف نهایی، فعالیت بازار همچنان ادامه داشته باشد.
کسبه بازار سنگ کوهک گفتند: متاسفانه طرف‌های ما خلاف توافق گذشته عمل کردند و با قطع برق که رگ حیاتی بازار سنگ است و بستن مسیر ورود و خروج در شمالی بازار، کار را برای کسبه مشکل کرده‌اند. ظاهرا آنها تلاش می‌کنند تا محل کسب و کار  خود را ترک کنیم. 
معترضان به انسداد در شمالی بازار سنگ کوهک، با اعلام اینکه در شرایط رکود اقتصادی و بیکاری ناشی از آن، جای تعجب و تاسف دارد که اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر را در معرض خطر قرار داده‌اند، افزودند: بهترین راهکار تعامل و گفت‌و‌گوست. 
این کسبه در پاسخ به این پرسش که نتیجه توافق کسبه بازار سنگ کوهک با طرفین درگیر در ماجرا برای در اختیار گرفتن زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع در کنار خیابان فداییان اسلام به کجا رسید، گفتند: نمایندگان کسبه بازار سنگ کوهک از آن محل بازدید کردند که مورد تایید ما قرار گرفت و قرار شد پس از آماده‌سازی، به آن محل نقل مکان کنیم؛ اما با کمال تاسف متوجه شدیم که ۴ دانگ از شش دانگ این زمین متعلق به اوقاف است و سالهاست که برای واگذاری این زمین اختلاف و جنجال وجود دارد. در اصل می‌خواستند زمینی که مشکل حقوقی دارد را جایگزین زمین‌هایی که در آنها مستقر هستیم، کنند! این امر در نهایت  به درگیری کسبه با اوقاف منجر می‌شود.  
این کسبه با ابراز تاسف از اینکه اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر در معرض تهدید قرار گرفته است، گفتند: نتیجه اصرار نداجا و بنیاد مستضعفان برای تعطیلی بازار سنگ کوهک، از دست رفتن بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم است.
کسبه بازار سنگ کوهک در پاسخ به اینکه پس از تغییر رییس بنیاد مستضعفان، آیا جلسه‌ای با "پرویز فتاح" رییس جدید بنیاد داشته‌اید، گفتند: ما از این قبیل جلسات استقبال می‌کنیم و انتظار داریم، رییس جدید بنیاد نمایندگان بازار سنگ کوهک را دعوت کند و برای رفع مشکلات ما چاره‌ای بی‌اندیشد که تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده است.
کسبه بازار سنگ کوهک با بیان اینکه ما به صورت خودسر به این محل نیامدیم، افزودند: مسئولان وقت این محل را به ما دادند و ما نیز میلیاردها تومان هزینه کردیم تا بیابان را تبدیل به بازار کنیم. بنابراین بیرون کردن کسبه از این محل دور از انصاف است.
کد مطلب: 115046
برچسب ها: کوهک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *