۰
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷

نقش مهم ایران در صلح و ثبات افغانستان

حامد کرزی در دیدار با نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان گفت: ایران نقش مهمی در تامین صلح و ثبات در افغانستان دارد.
حامد کرزی در دیدار با نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان گفت: ایران نقش مهمی در تامین صلح و ثبات در افغانستان دارد.
به گزارش ايسنا، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان با «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
صلح افغانستان، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه از جمله موضوعاتی بود که در این نشست طرفین در مورد آن بحث و رایزنی کردند.
کرزی در این دیدار که با حضور محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در کابل صورت گرفت، از جمهورى اسلامى ایران به عنوان کشور دوست و برادر یاد کرد و گفت: ایران به عنوان یک همسایه و برادر خوب و تاریخی در تأمین صلح و ثبات نقش مهم و موثری در افغانستان دارد.
به گزارش فارس، این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مدتی قبل ترامپ به یکباره مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان را لغو و تاکید کرده است که برای ادامه مذاکرات طالبان باید آتش بس در افغانستان را بپذیرد.
در واکنش به لغو مذاکرات آمریکا و طالبان، کرزی اعلام کرد که بهترین راه برای ثبات در افغانستان همکاری منطقه‌ای و از جمله کشورهای همسایه است.
«محمد ابراهیم طاهریان فرد» که در اردیبهشت ماه سال جاری پس از انتصابش به عنوان نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان به کابل سفر کرده بود، با «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دو طرف درباره گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه، سند جامع همکاری‌ها میان دو کشور که در حال جریان است، مسائل اقتصادی، انتخابات آینده ریاست جمهوری و مسائل امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.
ایران همواره تاکید کرده است که هرگونه توافق صلح باید با محوریت دولت افغانستان انجام شود و غیر این هر مذاکراتی با شکست مواجه خواهد بود.
 
کد مطلب: 115085
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *