۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷

انگلیس از رکود گریخت

رشد اقتصادی انگلیس به سختی از صفر درصد فاصله گرفت.
رشد اقتصادی انگلیس به سختی از صفر درصد فاصله گرفت.
به گزارش ایسنا، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ژوئیه، رشد اقتصادی انگلیس به ۰.۳ درصد رسیده است که ۰.۲ درصد بیش‌تر از پیش بینی‌های قبلی است. به نظر می رسد دست‌کم به طور موقت، اقتصاد انگلیس که در سه ماهه دوم امسال دچار رکود شده بود، توانسته است از مهلکه گرفتار شدن در یک رکود طولانی بگریزد. با این حال بسیاری از کارشناسان نگرانند که در پیش بودن مهلت زمانی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مصمم بودن بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا تحت هر شرایطی، پنجمین اقتصاد جهان را مجددا وارد رکود کند.
بن برتل، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در مؤسسه "هارگریوز لندزدون" گفت: ابرهای تیره در حال جمع شدن بر روی آسمان انگلیس هستند و فعالیت‌های کسب و کار در نتیجه فضای نامطمئن کنونی که ناشی از سردرگمی‌ها درباره برگزیت است، کاهش محسوسی یافته است.
ییل سلفین، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " کی پی ام جی" نیز گفت: آمارهای رشد ماه ژوئیه نشان دهنده یک شروع امیدوار کننده برای سه ماهه سوم سال بود اما نامطمئن بودن فعالان و واحدهای اقتصادی از سرانجام برگزیت کماکان عرصه را برای رشد بیشتر تنگ کرده است. انتظار داریم شاهد نوسانات زیادی در شاخص های اقتصادی طی ماه های پیش رو باشیم.
متوسط نرخ رشد ماهانه انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۴۹ درصد بوده است که کمترین آن‌ها مربوط به رشد منفی ۲.۱ درصدی ژانویه ۲۰۰۹ و بیشترین آنها مربوط به رشد ۱.۹ درصدی سپتامبر ۱۹۹۹ بوده است.
جان هاکزورث، از فعالان جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: خروج بدون توافق قطعا اقتصاد را وارد یک رکود طولانی خواهد کرد. پیش بینی می‌کنیم در صورت وقوع چنین اتفاقیف رشد اقتصادی انگلیس تا سال آینده ۱.۵ درصد کاهش پیدا کند و روند خروج سرمایه ها شدت بیشتری بگیرد.
کد مطلب: 115151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *