۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۸

دستور رئیس جمهور درباره هپکو

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر مخالفت وزارت کار با بازداشت کارگران هپکو، از دستور رئیس جمهوری برای تعیین تکلیف مالکیت هپکو خبر داد.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر مخالفت وزارت کار با بازداشت کارگران هپکو، از دستور رئیس جمهوری برای تعیین تکلیف مالکیت هپکو خبر داد.
کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه به صورت  مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند، موکداً مخالف است.
وی از پیگیری وزارت کار برای آزادی کارگران بازداشتی هپکو خبر داد و گفت: پیگیری‌های تا رفع بازداشت از همه کارگران  ادامه دارد.
رفع مشکلات هپکو با خرید ۲۴۰۰ دستگاه
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه دلیل تشدید مشکلات هپکو را عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: در مصوبات ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید تصمیم  گرفته‌اند تا وزارت راه و شهر سازی با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین آلات  هپکو اقدام کند و این مهم باید صورت پذیرد تا مشکلات حل و فصل شود.
مدیرعامل جدید هپکو برنامه بدهد
یاوری همچنین پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ملی را از دیگر مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ذکر کرد و گفت: مقرر شد بانک ملی نسبت به پرداخت پنجاه  میلیارد  تومان  تسهیلات  برای حل مشکلات  هپکو اقدام کند که در صورت تحقق، پرداخت معوقات کارگران در اولویت قرار دارد و با توجه به تعیین مدیر عامل جدید از سوی سازمان خصوصی سازی، مدیر عامل باید برنامه تولید و کار را اعلام کند.
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مالکیت هپکو
وی درعین حال دستور رئیس جمهوری برای تعیین تکلیف وضعیت مالکیت هپکو را امیدوارانه توصیف کرد و گفت: این امر کارگران را دلگرم کرد و امیدواریم به سرانجام  برسد.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در پایان با بیان اینکه هیچ کارگری برای طلب حقوق و تامین معیشت خانواده اش نباید بازداشت شود،‌گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی و حفظ و تثبیت اشتغال اقدامات قانونی خود را در مورد هپکو انجام داده و کماکان  و مستمراً امورات مرتبط را پیگیری می‌کند.
به گزارش ایسنا، ۲۵ شهریور ماه جاری کارگران شرکت هپکوی اراک در اعتراض به آنچه "تعیین تکلیف سهامداری این شرکت" عنوان شد تجمع کردند، آنها پیش از این در سوم شهریور ماه امسال نیز در اعتراض به شرایط تولید در شرکت و حقوق عقب افتاده خود تجمع کرده بودند.در پی دستور رییس جمهوری و جلسات مسئولان استان با وزیر صنعت و مسئولان سازمان خصوصی سازی و با موافقت سهامدار عمده هپکو، "ابوالفضل روغنی گلپایگانی" به عنوان مدیرعامل جدید هپکو معرفی شد.
کد مطلب: 115169
برچسب ها: روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *