۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۳

افزایش تاب‌آوری اقتصادی کشور

وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی با تأکید براینکه 200هزار میلیارد تومان سرمایه کذاری در بخش گردشگری در حال انجام است که همه سرمایه گذاری ها غیر دولتی است، گفت: تاب آوری اقتصادی کشور به شدت افزایش یافته است و کشوربا آرامشی بی نظیر رشد مثبتی دارد.
وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی با تأکید براینکه 200هزار میلیارد تومان سرمایه کذاری در بخش گردشگری در حال انجام است که همه سرمایه گذاری ها غیر دولتی است، گفت: تاب آوری اقتصادی کشور به شدت افزایش یافته است و کشوربا آرامشی بی نظیر رشد مثبتی دارد.
به‌گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان عصر پنجشنبه یکم مهرماه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه آمریکایی‌ها واقعا کم آورده اند، اظهارکرد: بانک جهانی رشد با ثباتی برای ایران پیش‌بینی کرده است.
وی تصریح کرد: اقتدار همه جانبه ای پیدا کرده ایم و این چیزی نیست جز اقداماتی که در همه بخشهای اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است والبته هنوز جا دارد کار کنیم تا فکر تحریم از فکر دشمنان ما خارح شود.
وی افزود: در شرایط تحریم هر کشور دیگری بود گرشگری اش از کار می‌افتاد اما با وجود تحریم ها ما شاهد رشد بسیار خوبی در گردشگری هستیم و به 7 میلیون و 800 هزار نفر گردشگر در سال 97 رسیده‌ایم.
مونسان بیان کرد: خوشبختانه در حوزه منطقه ای و بازارهای هدف جدید اقدامات خوبی انجام شده و به محصولات گردشگری تنوع داده ایم؛ قبلا گردشگری فرهنگی با چند کشور بود اما تعداد کشورهایی که گردشگر می فرستند به ایران افزایش یافته و تمام ظرفیت های کشور را فعال کرده ایم.
وی اظهارکرد: با کشورهای هدف اقدامات روانسازی ورود گردشگران را انجام داده ایم و در کشورهای منطقه ای رشد قابل ملاحظه ای داشته ایم به طوریکه 450 هزار گردشگر ورودی از کشور ترکیه به ایران داشته ایم.
وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه با تلاش که انجام شده تاب آوری کشور افزایش یافته است، یادآور شد: این یعنی یک قدرت بالایی درکشور وجود دارد و فکر می‌کنم به مرور دشمنان تحریم را کنار خواهند گذاشت.
مونسان ادامه داد: با وجود اینکه دولت در بدترین شرایط درآمدی قرار  و کمترین حجم بودجه ای را داشت اما همه در کنار هم و با یک هدف مشترک بودیم ظرفیت ها کنار هم قرار گرفت.
وی بیان کرد: در بخش گردشگری ظرفیت هایی در اقتصاد جهانی وجود دارد و پیش بینی می شود به اقتصاد اول جهان تبدیل شود ویکی از چالشهای جدی در کشور ما اشتغال است که بخش گردشگری می‌توان اشتغالزایی بالایی داشته باشد.
مونسان با اشاره به اینکه گردشگری می تواندبه اولویت اول و دوم کشور قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بیش از 600 موزه فعال در کشور وحود دارد که از مزیت های بالای حوزه گردشگری است.
وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: بنابر آمار بانک مرکزی 11.8 میلیارد دلار سهم گردشگری از جی دی پی کشور بوده و 420 میلیارد دلار است که 3 درصد از درآمد کشور به گردشگری تعلق دارد.
وی با بیان اینکه 21 میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داریم، افزود: برای ارتقای رتبه گردشگری نیاز به 21 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بشخش هستیم تا گردشگری بتواند به تنهایی به اندازه غیر نفتی ما ارز آوری داشته باشد.
مونسان با اشاره به اینکه سال گذشته 200 هزار شغل در بخش گردشگری کشور ایجاد شده است، اظهارکرد: صنایع دستی هم یک ظرفیت بسیار خوب در کشور و استان همدان است و خوشبختانه با ثبت‌هایی که انجام شده 289 میلیون دلار حجم صادرات مصنایع دستی از مبادی گمرک بوده و 300 میلیون دلار هم به صورت چمدانی صادر شده است.
 وی با بیان اینکه برنامه داریم میزان صادرات را به عدد 2 میلیارد دلار افزایش دهیم، یادآور شد: ایجاد شغل بیشتر و ارز آوری بیشتری برای کشور داشته باشد.
مونسان گفت: گردشگری و صنایع دستی در بخشهای فرهنگی و اجتماعی هم اثر گذاری زیادی خواهد داشت و دستگاهی نداریم که هم ابعاد اقتصادی داشته باشد و هم ابعاد اجتماعی.
وی با بیان اینکه استان همدان استانی بزرگ با ظرفیت های بی نظیری در زمینه های گردشگری و صنایع دستی دارد، عنوان کرد: حوزه گردشگری فرا بخشی است و نیاز داریم همه دستگاه ها درک درستی از حوزه گردشگری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری باید دستگاه های مختلفی کنارهم قرار بگیرند تا اتفاقات خوبی در این زمینه اتفاق بیفتد، همدان با ظرفیت های بی نظیری که دارد قطعا به جایگاه خوبی در بخش گدشگری می رسد و گردشگری در استان همدان یک محور خواهدشد.
وزیر میراث فرهنگی درباره ثبت جهانی آثار تاریخی همدان، نیز تأکید کرد: آمادگی داریم پروانه هگمتانه را برای ثبت جهانی را به یونسکو ارسال کنیم و با ثبت زنجیره ای کاروانسراها دو کاروانسرای همدان ثبت جهانی خواهند شد.
کد مطلب: 115195
برچسب ها: گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *