۰
پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۴

رشد ۴۰درصدی مصرف جهانی گاز

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد مصرف جهانی گاز طبیعی تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۴۰ درصد رشد خواهد کرد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد مصرف جهانی گاز طبیعی تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۴۰ درصد رشد خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، در چشم انداز انرژی بین‌المللی ۲۰۱۹ اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است: این افزایش ناشی از رشد تقاضا در بخش‌های صنعتی و تولید نیروی کشورهای خارج از سازمان توسعه و همکاری اقتصادی خواهد بود.
این افزایش بر اساس فرض رشد ۵۰ درصدی مجموع مصرف جهانی انرژی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۵۰ پیش‌بینی شده و انتظار دارد منابع انرژی تجدیدپذیر، جای نفت را به عنوان منبع اصلی انرژی در اواخر دهه ۲۰۴۰ تصاحب کنند.
بر مبنای این سناریو، قیمت نفت برنت در سال ۲۰۵۰ به ۱۰۰ دلار در هر بشکه و نرخ رشد اقتصاد جهانی به سه درصد می‌رسد.
رشد سالانه تقاضا برای گاز طبیعی ۱.۱ درصد کمتر از سناریوی مذکور است در حالی که زغال سنگ ۰.۴ درصد است و تقاضا برای انرژی تجدیدپذیر با نرخ رشد سالانه سه درصدی از هر دوی آنها پیشی می‌گیرد.
به گفته مقامات اداره اطلاعات انرژی آمریکا، رشد انرژیهای تجدیدپذیر منعکس‌کننده تغییرات سیاست و هزینه‌های پایین‌تر تجدیدپذیرها است.
مصرف گاز طبیعی در خارج از کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، ۷۰ درصد رشد خواهد کرد در حالی که در میان کشورهای این سازمان رشد ملایمی خواهد داشت و در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۵۰ به میزان ۱۷ درصد رشد می‌کند.
طبق این چشم انداز، آمریکا بزرگترین تولیدکننده گاز طی این مدت خواهد بود و تولیدش تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۵۰ درصد رشد می‌کند.
تجارت گاز
در بحبوحه عدم تطبیق جغرافیایی میان تقاضا و عرضه گاز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا رشد قابل توجه تجارت گاز را پیش‌بینی کرده و انتظار دارد واردات گاز به آسیا تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود و مصرف گاز چین حدود ۱۹۰ درصد و هند ۲۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
بر اساس گزارش پلاتس، کشورهای خاورمیانه در صادرات گاز در دهه ۲۰۴۰ از آمریکا پیش خواهند افتاد. در مجموع پیش‌بینی می‌شود صادرات جهانی گاز از طریق خطوط لوله و نفتکش تا سال ۲۰۵۰ بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت و جریان صادرات گاز از طریق خطوط لوله، عمده تجارت بین منطقه‌ای را تشکیل می‌دهد.
کد مطلب: 115381
برچسب ها: گاز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *