۰
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱

دیوار سفارت ایتالیا در تهران گالری شد

دیوار بیرونی سفارت ایتالیا میزبان پروژه «هنر شهری فرصتی برای اتحاد» است. ۲ هنرمند ایرانی و ایتالیایی روی بوم‌های نقاشی، نزدیکی فرهنگ ایرانی و ایتالیایی را ترسیم کردند.
دیوار بیرونی سفارت ایتالیا میزبان پروژه «هنر شهری فرصتی برای اتحاد» است. ۲ هنرمند ایرانی و ایتالیایی روی بوم‌های نقاشی، نزدیکی فرهنگ ایرانی و ایتالیایی را ترسیم کردند.
به گزارش عصر ایران، در آیین رونمایی از پروژه «هنر شهری فرصتی برای اتحاد» که شامگاه پنجشنبه در محل اقامت سفیر ایتالیا برگزار شد، جوزپه پرونه سفیر ایتالیا با اشاره اهمیت هنر گفت: هنر روش ارتباطی مهمی میان ملت های جهان است. وی با بیان این که این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند، افزود: طبق برنامه هر ۲ ماه، ۲ اثر هنری از هنرمندان ایرانی و ایتالیایی روی دیوار بیرونی سفارت قرار می گیرد.  
وی هدف از این پروژه را نزدیکی فرهنگی دو کشور دانست و گفت: همکاری هنرمندان ایرانی و ایتالیایی در کنار هم بسیار جالب است.
«حمید مقدمی» شهردار منطقه یک تهران هنر را زبان مشترک میان ملت ها دانست و تصریح کرد: بسیار مهم است که از این ابزار برای ارتباط پربار استفاده می شود.
وی افزود: مشترکات فرهنگی بین دو کشور ایران و ایتالیا بسیار زیاد است و اقدام سفارت ایتالیا برای برگزاری این گونه مراسم نشان دهنده نکته بینی مسئولان سفارت ایتالیا در ایران است و امید می رود این همکاری در دیگر شهرها نیز ادامه پیدا کند.
«مهدی قدیان لو» هنرمند ایرانی شرکت کننده در این پروژه نیز انگیزه اصلی همکاری در این پروژه را شرایط سیاسی پیش آمده در ایران بیان کرد و گفت: به عنوان تحصیل‌کرده رشته هنر آشنایی و علاقه بسیاری به هنر ایتالیا دارم.  
پائولو بوردیونو معروف به پائو که نقاش ایتالیایی این پروژه است، گفت: شاید سفر به ایران برای برخی دور از انتظار است. همسرم برای ورود به ایران اضطراب داشت اما پس از ورود به ایران متوجه شدم ایرانی ها افرادی بسیار مهمان نواز هستند. هنری شهری باعث زیبایی شهر می شود و امید است این پروژه ادامه پیدا کند.
«آوانگارد یا پیشرو در هنر،  به هنرمندان یا آثاری که ماهیتی تجربی، رادیکال یا نوآورانه دارند و در یک دوره معین، پیشروترین اسلوب ها یا مضامین را در آثارشان استفاده می کنند و اغلب بانی جنبش های نو هستند. اطلاق می شود.»
هدف از این طرح، از یک سو، ایجاد شرایط خلق آثار مشترک و تبادل هنری در زمینه جدید و نوآورانه و از سوی دیگر، افزایش سطح آگاهی اجتماعی به اهمیت زیباسازی فضاهای شهری با نگرش به افزایش بهزیستی جمعی جوامع شهری از طریق نوع قابل دسترس و جهانی بیان هنری است. آثار هنری این ۲ هنرمند به مدت ۲ ماه به نمایش گذاشته شده و سپس با ۲ اثر هنری دیگر جایگزین می شود و این رویه تا سپتامبر ۲۰۲۰ ادامه می یابد.
مهدی قدیانلو را بشناسید
قدیانلو پس از آنکه در منطقه ای در نزدیکی تهران بزرگ شد، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرد و در سال ۲۰۰۵ با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد. وی سپس مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه تربیت مدرس در زمینه مطالعات فیلم دریافت کرد. قدیانلو نقاشی هایی به سبک سورئال و مینیمالیسم دارد. وی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ بیش از یکصد نقاشی دیواری بسیار بزرگ بر دیوارهای پایتخت ایران خلق کرده است.
قدیانلو در سال ۲۰۱۶ زمانی که یک نقاشی دیواری بزرگ را در بوستون آمریکا تکمیل کرد، اولین هنرمند ایرانی پس از انقلاب اسلامی نام گرفت که در کشور ایران و آمریکا سفارش کار گرفت.
پائولو بوردینو
پائولو در سال ۱۹۷۷ در میلان به دنیا آمد و از آن زمان تا به امروز در این شهر زندگی و کار کرده است. وی به عنوان کارگر صحنه، مهندس صدا و تکنسین صحنه در تئاتر فرانکا رام (Franca Rame) و داریو فو (Dario Fo) فعالیت داشت.  وی در کارگاه هایی در میلان مطالعه و کار کرد و در سال ۲۰۰۰، برای اولین بار به عنوان هنرمند خیابانی ایفای نقش کرد.
این هنرمند در سال ۲۰۰۵ پس از ملاقات با «لورا پاسکوازو» (Laura Pasquazzo) طراح گرافیکی، «استودیو پائوپائو» را راه اندازی کرد. این استودیو در زمینه های مختلفی چون طراحی گرافیکی، طراحی وب، طراحی نمایشگاهی، داد و ستد و ترویج و تولید فعالیت دارد.
وی در سال ۲۰۰۷، کار روی بوم را آغاز کرد و در زمینه خلق آثار دو بعدی و سه بعدی با استفاده از اشکال هندسی و موضوعات عوام پسند و جادویی باتجربه شد. این هنرمند آثارش را در فضاهای عمومی، موزه ها و گالری های خصوصی در ایتالیا و کشورهای دیگر به نمایش می گذارد.
کد مطلب: 115398
برچسب ها: سفارت ایتالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *