۰
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۱
کواکبیان در نشست مردمی دور دوم بررسی مشکلات منطقه 11:

اروپایی‌ها نشان دادند که عملکردشان در برجام بهتر از آمریکایی‌ها نیست

امیدوارم دولت به 40 مدرسه فرسوده منطقه 11 توجه بیشتری داشته باشد
جلسه مردمی دور دوم رسیدگی به مشکلات منطقه ۱۱ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون امنیتی فرماندار تهران، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، شهردار منطقه ۱۱، جمعی از مسئولان اجرایی و مدیریت شهری و همچنین دبیران و اعضای شورایاری منطقه ۱۱ در مسجد ولیعصر‌(عج) خیابان آذربایجان برگزار شد.
اروپایی‌ها نشان دادند که عملکردشان در برجام بهتر از آمریکایی‌ها نیست
جلسه مردمی دور دوم رسیدگی به مشکلات منطقه ۱۱ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون امنیتی فرماندار تهران، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، شهردار منطقه ۱۱، جمعی از مسئولان اجرایی و مدیریت شهری و همچنین دبیران و اعضای شورایاری منطقه ۱۱ در مسجد ولیعصر‌(عج) خیابان آذربایجان برگزار شد.
در آغاز این نشست امام جماعت مسجد به بیان دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی شهروندان منطقه ۱۱ و محلات آن پرداخته و سپس جمعی از اعضای شورایاری‌های محلات به برخی از مهم ترین مشکلات حل نشده و مسائل موجود در روند مدیریت شهر اشاره کردند.
سدمعبر و حضور دستفروشان خیابانی و دوره گرد، کمبود سرانه‌های فضای سبز و ورزشی، مشکلات ترافیکی، مشکل جای پارک و کمبود فضای معابر اصلی، حضور وانت‌بارهای فروشنده در خیابان، وجود معتادین در بوستان‌های دانشجو، رازی و سایر بوستان‌های منطقه که باعث نگرانی خانواده‌ها شده، از جمله مشکلات مطرح شده توسط شورایاران و مردم  منطقه ۱۱ بود.
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در این نشست صمیمی با ذکر حدیثی از امام سجاد (ع) گفت: یکی از افتخارات ما ایرانی‌ها این است که مادر امام سجاد (ع) ایرانی است؛ ایشان در پاسخ فردی حدیثی از پیامبر(ص) را قرائت کردند که: هر كس يك حاجت برادر مؤمن خود را برآورَد، خداوند در قيامت صد هزار حاجت وى را برآورده كند.
وی با ذکر حدیث دیگری از امام سجاد(ع) افزود: بدترین برادر تو کسی است که هنگام سختی از تو دوری می‌جوید و هنگام خوشی در کنار تو است.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۸۸ جلسه در شهرها و بخش‌های اطراف تهران و همچنین مناطق ۲۲گانه تهران برگزار کرده‌ایم و وظیفه خود می‌دانیم در حد توان در خدمت شما و درمیان مردم باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی در خصوص متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه آرامکو گفت: چند روز است این موضوع را عنوان می‌کنند و هیچ سندی رو نکرده‌اند! چرا که اگر سندی داشتند حتما ترامپ آن را رو می‌کرد.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: علت این فرافکنی‌ها این است که موشک‌های پاتریوت نتوانسته‌اند عملکرد درستی داشته باشند و از این حملات جلوگیری کنند و آمریکایی‌ها می‌خواهند این موضوع را در هیاهوی رسانه‌ای مخفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: بازدیدی از سامانه باور ۳۷۳ داشتیم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهیدان از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی این سامانه دفاعی به سامانه‌هایی همچون پاتریوت و اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ تنه می‌زند و قدرت بازدارندگی آن در میان اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ قرار دارد.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: دیگر گول وعده‌های اروپا و آمریکا را نخواهیم خورد و تنها در صورت رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام، ایالات متحده می‌تواند در جلسات مذاکره با اروپایی‌ها حضور داشته باشد.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: در زمینه شورایاری‌ها و مشارکت آن‌ها در امور شهری باید فکری شود و از شورای شهر تهران که متاسفانه هیچ یک از اعضای آن در جلسه امشب حضور ندارند می‌خواهیم شورایاری‌ها را تضعیف نکنند و از این بازوهای قدرتمند که توقع مالی هم ندارند استفاده کنند.
دکتر کواکبیان گفت: پیگیر موضوع انتقال پادگان‌ها از تهران هستیم، البته موانعی همچون پرداخت هزینه زمین‌های نیروهای مسلح در تهران در شرایط فعلی قیمت زمین و جانمایی مناسب جهت جابجایی آن‌ها وجود دارد که درحال چاره اندیشی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی چندان مناسب نیست و فروش نفت با کاهش شدید از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه به کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز را باید درنظر داشته باشیم و توقع حل همه مشکلات در یک شب و در این شرایط چندان منطقی نیست.
در ادامه این دیدار صمیمی شهردار منطقه ۱۱ در سخنانی گفت: خوشبختانه پروژه پهنه رودکی، پهنه فرهنگ و هنر که فاز مطالعاتی آن تکمیل شده در حال راه اندازی است و وارد فاز اجرایی شده؛ امیدواریم بتوانیم پیش از جشنواره تئاتر و موسیقی فجر از آن بهره برداری کنیم.
رئيس آموزش و پرورش منطقه ۱۱ گفت: ۴۰ مدرسه فرسوده در منطقه ۱۱ وجود دارد که ۱۰ درصد از کل مدارس فرسوده تهران را شامل می‌شود.
وی با اشاره به پرسش مهر دکتر روحانی رئیس‌جمهور گفت: در سال گذشته طرح بازی و یادگیری در مدارس منطقه ۱۱ به اجرا درآمد تا دانش آموزان در مدرسه احساس بهتری داشته باشند.
پس از سخنان رئيس آموزش و پرورش منطقه جمعی از مردم حاضر در نشست نسبت به اجبار به خرید روپوش مدرسه و قیمت بالای روپوش اجباری اعتراضاتی مطرح کردند که با قول پیگیری از سوی ریاست آموزش و پرورش منطقه  و معاون فرماندار تهران همراه شد.
رئیس اداره آب منطقه‌ای تهران در ادامه گفت: شبکه فاضلاب در ۶۰ درصد منطقه ۱۱ اجرایی شده و هم‌اکنون عملیات عمرانی مربوط به شبکه فاضلاب در برخی محلات منطقه ادامه دارد.
سرکلانتر منطقه ۱۱ دیگر سخنران این نشست بود که درخصوص وضعیت امنیت و انتظامی منطقه سخنانی را مطرح نموده و گفت: درخصوص معتادین متجاهر پیگیری‌های فراوانی انجام شده و نیروی انتظامی درمسیر برخورد با خلافکاران  پای کار است.
وی افزود: در میدان راه آهن تهران نیز طرح‌هایی در جهت جمع‌آوری خلافکاران و معتادین در حال اجرا است که توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ انجام می‌شود.
در ادامه این نشست آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: منطقه ۱۱ یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران از نظر بافت محله‌ای است که در سال‌های دهه ۳۰ تا ۵۰ بعضی از محلات آن از محله‌های برخوردار تهران محسوب می‌شد.
آرام تصریح کرد: ۷ مصوبه حاصل از جلسات مربوط به ۷ مشکل عمده منطقه ۱۱ اخذ شد که ۱۰۰درصد اجرایی شده و پیگیر مشکلاتی هستیم که در مصوبات قبلی ذکر نشده است.
فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس دیگر سخنران این نشست گفت: دولت در راستای تامین نیروی متخصص و جدید آموزش و پرورش طبق قانون ملزم به استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تربیت معلم است.
وی افزود: از زمانی که مراکز تربیت معلم جمع آوری شد و پیش‌بینی جمعیت دانش آموزی صورت نگرفت دچار مشکلات فعلی همچون کمبود نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش شدیم.
اولادقباد تصریح کرد: حدود ۹هزار کلاس درس در تهران نیازمند تخریب، نوسازی  و بازسازی هستند، از مهم ترین عوامل عدم تخصیص اعتبار لازم برای ایمن‌سازی این واحدهای آموزشی این است که تهران به عنوان استانی برخوردار شناخته شده، در حالی که تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است و این محرومیت باید شناسایی شود.
سیده فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران گفت: افتخار ما حضور در جمع مردم و در میان موکلانمان است؛ امیدواریم بتوانیم ارتباط خود را با مردم مناطق در قالب این جلسات شبانه و مفید ادامه دهیم.
وی افزود: آثار تاریخی و فرهنگی استان تهران از جمله در منطقه ۱۱ باید مورد توجه و رسیدگی بیشتری قرار گیرد تا ضمن درآمدزایی به غنای فرهنگی و هویتی شهر کمک کند.
سپس پروانه مافی نماینده مجلس گفت: خدا را شاکرم که توفیق داریم در این دوره از مجلس به عنوان نماینده مردم در خدمت شما باشیم؛ چرا که شما قطعا به خاطر ندارید در نه دوره گذشته مجلس شورای اسلامی مسئولین و نمایندگان اینطور پرتعداد در میان مردم حضور یابند.
وی افزود: درخصوص نوسازی منطقه ۱۱ پیشنهاد می‌کنم یک بسته تشویقی ویژه به سرمایه گذارانی که حاضرند در این منطقه سرمایه گذاری کنند اعطا شود تا شاهد به تحرک افتادن ساخت و ساز در این منطقه باشیم.
داود محمدی دیگر نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس گفت: شرایطی که مدیران ما هم اکنون درگیر آن هستند شرایط دشواری است، وضعیت بودجه در وضع نامناسبی بوده و اعتبار اکثر دستگاه‌ها کاهش یافته است.
وی افزود: دومنبع اصلی تامین بودجه فروش نفت و دریافت مالیات از مردم است که درخصوص فروش نفت با موانع زیادی مواجهیم و درخصوص مالیات نیز با حساسیت فراوانی رفتار می‌کنیم تا فشاری بر مردم وارد نشود.
محجوب نماینده تهران در مجلس گفت: مهم‌ترین موضوع تهران که هنوز حل نشده باقی مانده شورایاری‌ها و قانونی شناخته شدن آن‌ها است.
وی افزود: متاسفانه برخی همکاران ما در مجلس شورای اسلامی نه تنها نسبت به موضوع شورایاری‌ها بی‌توجهی دارند که به نظر می‌رسد قصد سنگ‌اندازی در مسیر این موضوع را دارند.
پرندین معاون امنیتی فرمانداری تهران با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: امروز وضعیت امنیتی و انتظامی تهران بزرگ در شرایط مطلوبی قرار دارد که از برکت خون شهدا و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی است.


 
کد مطلب: 115431
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *