۰
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۳

تعلیق جودوی ایران نباید سیاسی شود

رییس کمیته بین المللی المپیک موسوم به آی او سی در واکنش به تعلیق جودوی ایران، گفت: این مساله نیاز به بررسی همه جانبه دارد و نباید جنبه سیاسی به خود بگیرد.
رییس کمیته بین المللی المپیک موسوم به آی او سی در واکنش به تعلیق جودوی ایران، گفت: این مساله نیاز به بررسی همه جانبه دارد و نباید جنبه سیاسی به خود بگیرد.
به گزارش ایرنا، «توماس باخ» این اظهارات را در حاشیه نشست شورای المپیک آسیا در دیدار و گفت‌وگو با «سیدرضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک ایران بیان کرد و افزود: به طور کامل در جریان تعلیق جودوی ایران هستم، اما هیچ قضاوتی نکرده و نمی‌کنم و ضمن درک مشکلات معتقدم این مسائل به  مرور زمان قابل بررسی و رفع خواهد بود.
به دنبال آنچه در جریان مسابقات قهرمانی جودو جهان در سال ۲۰۱۹ در توکیو رخ داد، فدراسیون جهانی جودو به طور رسمی حکم «تعلیق پیشگیرانه» فدراسیون جودو ایران را از تمامی رقابت‌ها و فعالیت های اجرایی و مدنی سازماندهی شده توسط این نهاد جهانی و اتحادیه های وابسته به آن، اعلام کرد.
در اردیبهشت ماه امسال فدراسیون جهانی جودو در خبری، نامه‌ای از کمیته ملی المپیک ایران منتشر و با تیتر «توافق تاریخی» مدعی شده که ایران از این پس مقابل جودوکاران رژیم صهیونیستی به میدان خواهد رفت.
این درحالی است که در نامه منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی چنین چیزی وجود نداشت و ایران در آن مدعی شده که به منشور المپیک پایبند است و از آن تبعیت می‌کند.
 کمیته ملی المپیک ایران هم، رایزنی با سازمان‌ها و مقامات بین‌المللی را برای رفع تعلیق جودوی ایران در دستور کار قرار داده‌است. 
رئیس آی او سی در ادامه این دیدار با قدردانی از تصمیمات اخیر مسئولان ورزش ایران در راستای فراهم سازی حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: بدون شک این گام بزرگی است که باعث افزایش جامعه آماری زنان ایرانی در مسابقات و کسب مدال آوری بیشتر آنان در رویدادهای بین المللی خواهد شد. 
«سید رضا صالحی امیری» به منظور تقویت دیپلماسی ورزشی ایران، این بار برای حضور در اجلاس هیات اجرایی او سی ای به قطر سفر و برای چندمین بار با باخ دیدار و گفت‌و گو کرد.
مقام ارشد ورزش ایران همچنین در حاشیه نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا درباره نخستین دوره بازی‌های جهانی ساحلی که از 20 مهر ماه جاری در دوحه برگزار خواهد شد، با سفیر ایران در دوحه دیدار کرد.
سفیر ایران در قطر نیز از آمادگی سفارت ایران برای هرگونه کمک، همکاری و همراهی با کاروان اعزامی کشورمان خبر داد و برای موفقیت ورزشکاران شرکت کننده در این رویداد بزرگ آرزوی موفقیت و پیروزی نمود.
وی در سفر اخیر خود به مجمع عمومی کمیته‌های ملی المپیک منطقه آسیای به قزاقستان سفر کرد و با بیش از 15 مقام ارشد ورزشی برای توسعه همکاری های ورزشی دیدار و گفت و گو کرد.
کد مطلب: 115467
برچسب ها: جودو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *