۰
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵

حذف زنان از عملیاتهای آتش‌نشانی

آتش‌پاد دوم اداره آتش نشانی شاهین شهر گفت: آتش‌نشانی شاهین‌شهر برای آموزش کارکنان برنامه‌های مفیدی در حوزه‌های علت‌یابی حریق، شناخت مواد خطرناک شیمیایی، ICS و ... برای بروز رسانی علمی و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان برگزار کرده‌ است.
آتش‌پاد دوم اداره آتش نشانی شاهین شهر گفت: آتش‌نشانی شاهین‌شهر برای آموزش کارکنان برنامه‌های مفیدی در حوزه‌های علت‌یابی حریق، شناخت مواد خطرناک شیمیایی، ICS و ... برای بروز رسانی علمی و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان برگزار کرده‌ است.
به گزارش ایسنا، مجتبی رستمی در نشست خبری بعدازظهر امروز (یکشنبه)، ظهار کرد: اصلی‌ترین کار آتش‌نشانی آموزش است. آتش‌نشانی شاهین‌شهر میزبان دوره‌های آموزشی کل آتش‌نشانی های استان است.
 رستمی با اشاره به تاثیر پیشگیری از وقوع حوادث در سایه آموزش، افزود: آموزش شهروندی در سطوح مختلف و به‌ صورت محله محور، صنوف و با همکاری آموزش و پروش در مهد ‌کودک‌ها و مدارس با رویکرد راهنمایی و آموزش برای ایمن‌سازی انجام شده ‌است.
 وی ثانیه‌ها را در امداد و خدمت‌رسانی به مردم موثر و مفید دانست و افزود: حیطه عملیاتی شاهین‌شهر وسیع و گسترده‌ است و ارائه خدمات برون شهری با توجه به محور مواصلاتی شمال به جنوب در نزدیکی شاهین‌شهر سازمان آتش‌نشانی را با چالش روبرو کرده‌ است، اما این سازمان تلاش‌کرده در همه فوریت‌ها حضور پررنگ و موثری داشته باشد.
 آتش‌پاد دوم اداره آتش نشانی شاهین شهر امداد رسانی به تصادفات برون شهری را از وظایف هلال‌احمر دانست و تصریح کرد: نبود امکانات کافی تحت اختیار هلال احمر سبب شده در تصادفات برون‌شهری از خدمات آتش‌نشانی نیز استفاده‌ شود.
 وی وظیفه دیگر آتش‌نشانی را نجات جان و مال مردم دانست و ادامه داد: نبود فرهنگ‌ سازی صحیح و تبیین شرح وظایف آتش‌نشانی این سازمان را با چالش‌هایی مواجه کرده است.
 رستمی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از معضلات ایستگاه‌های آتش‌نشانی شاهین‌شهر است و تماس با آتش نشانی برای امور غیرضروری ممکن است به قیمت از بین رفتن سرمایه مالی و جانی تمام شود.
آتش‌پاد دوم اداره آتش نشانی شاهین شهر با اشاره به ضرورت فعالیت بانوان داوطلب آتش‌نشان در بخش‌های عملیاتی برای اموری همچون نجات از حصر بانوان در مکان‌های خاص، افزود: متاسفانه عدم فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص، سبب شده استفاده از بانوان داوطلب در بخش عملیاتی ممکن نباشد.
 رستمی مقاومت مردم در برابر مقاوم‌سازی و ایمنی ساخت و ساز شهری را ناشی از عدم فرهنگ‌سازی دانست و تصریح کرد: اصحاب‌رسانه در راستای فرهنگ‌سازی خدمات و شرح وظایف آتش‌نشانی در راستای پیش‌گیری از وقوع حادثه در ساخت و ساز شهری، مجتمع‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، اطلاع‌رسانی کامل و جامع داشته باشند.
 اداره آتش‌نشانی شاهین‌شهر در چهار ایستگاه با ۷۴ نیروی عملیاتی و ۱۷ نیروی اداری توانسته در سال گذشته ۳۹۵ حادثه آتش‌سوزی و هزار و ۱۲۹ حادثه را امداد رسانی کند.
کد مطلب: 115543
برچسب ها: آتش‌نشانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *