۰
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰

سیاستمدار در ادای حق مردم پیشگام باشد

رئیس مجلس با بیان روایتی از امام حسن(ع) درباره معنای سیاست از دید ایشان گفت: سیاستمدار واقعی از دیدگاه امام حسن (ع) کسی است که در ادای حق مردم پیشگام بوده و در رفع نیازهای مردم استوار باشد.
رئیس مجلس با بیان روایتی از امام حسن(ع) درباره معنای سیاست از دید ایشان گفت: سیاستمدار واقعی از دیدگاه امام حسن (ع) کسی است که در ادای حق مردم پیشگام بوده و در رفع نیازهای مردم استوار باشد.
به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز- یکشنبه- ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) روایاتی از امام دوم را نقل کرد و با بیان روایتی از ایشان درباره معنای سیاست اظهارداشت: امام حسن(ع) می‌فرمایند سیاستمدار واقعی کسی است که سه ویژگی داشته باشد؛ اول در رعایت حق‌الله پیشگام باشد. امام حسن(ع)برای سیاستمدار، داشتن حکمت را ضروری می‌داند، اما حکمت چیست؛ در روایتی می‌فرمایند «رأسُ الحِکمَةِ مَخافَةُ اللَّهِ»؛ اوج حکمت ترس از خدا است؛ در روایت دیگری می‌فرمایند «ای فرزند آدم از حرام الهی خود را پاک نگه دار که عابد خواهی بود و راضی به آنچه خدا تقسیم کرده باش تا بی‌نیاز شوی».
وی گفت: در مکتب او، سیاستمدار واقعی کسی است که حق‌الله را رعایت کند؛ چیزی که امروز در عالم سیاست کم پیدا می‌شود؛ دوم، سیاستمدار واقعی کسی است که در ادای حق مردم پیشگام بوده و در رفع نیازهای مردم، استوار باشد. در روایتی ایشان فرمودند «با مردم همان‌گونه رفتار کن که دوست‌ داری با تو رفتار کنند و اگر چنین کنی، عادل خواهی بود و در سنت اسلامی ما آمده است که «در رعایت حق مردم و حق‌الله، گاه رعایت حق مردم اولویت پیدا می‌کند». حقوق مردم به همان گستردگی است که در رساله حقوق امام سجاد (ع) ذکر شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوم، سیاستمدار واقعی کسی است که حتی نسبت به گذشتگان احساس مسئولیت داشته باشد و حقوق آنان را رعایت کند که اولین امر در این زمینه آن است که از آنان به نیکی یاد کند.
وی گفت: امیدواریم در برابر آن ولی‌حق، راه ایشان در سلوک واقعی سیاست، مورد توجه قرار گیرد و راه‌هایی که سیاستمداران واقعی باید بپیمایند، مورد توجه باشد.
کد مطلب: 115852
برچسب ها: لاریجانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *