۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲

آسمان تهران غبارآلود می‌شود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد نسبتا شدید در پایتخت طی امروز (۱۵ مهر) گسیل گرد و خاک و غبار آلود شدن آسمان در برخی مناطق را به دنبال دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد نسبتا شدید در پایتخت طی امروز (۱۵ مهر) گسیل گرد و خاک و غبار آلود شدن آسمان در برخی مناطق را به دنبال دارد.
به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی امروز (۱۵ مهر) با حاکمیت جو آرام و ازدیاد تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و شاهد برقراری شرایط نامطلوب در برخی مناطق شهر تهران هستیم.
به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم و از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. اگرچه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی مناطق مستعد، احتمال گسیل گرد و خاک و غبار آلود شدن آسمان وجود دارد.
در ساعات پایانی امروز نیز به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جو و کاهش سرعت باد، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست همچنین شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۱۶ مهر) ادامه دارد و همزمان با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
طی فردا حاکمیت جو آرام و آسمان صاف باعث تجمع آلاینده‌ها می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. با رشد ناپایداری جوی و افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات بعد ازظهر فردا از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و بهبود نسبی کیفیت هوا را به دنبال دارد.
با این‌ وجود در اواخر وقت فردا و در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۹ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هم‌اکنون پایتخت با میانگین ۸۰ در شرایط سالم است.
کد مطلب: 115913
برچسب ها: آلودگی هوا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *