۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۳

احتمال وقوع سیل دوباره در مازندران

این مسئول گریزی هم به مسائل حوزه‌های عمرانی زد و گفت: الان همه مشاور، بنّا و پیمانکار شده اند، در قدیم اول باید شاگردی می‌کردند بعد استاد می‌شدند اما امروز همه رتبه دارند و آن را به رخ می‌کشند در حالیکه افراد کمی تجربه کافی دارند.
فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ممکن است سیل بار دیگر در شرق مازندران تکرار شود به همین دلیل باید دو دهنه رودخانه آزاد و پاکسازی شود.

رمضانعلی طهماسبی دوشنبه شب در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی وضعیت فعلی رودخانه‌های بهشهر در فرمانداری بهشهر برگزار شد، گفت: طرح‌های آبی و نیمه تمام کشور نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارند که سال گذشته تنها ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های آبی مازندران در حال حاضر نیاز به یک‌هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان بودجه داریم اما می‌گویند خیلی به شما اختصاص یابد، ۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در شرق مازندران که کانون توجه آن در بهشهر بود، اظهار داشت: رودخانه‌هایی که از مناطق شهری می‌گذرند نیاز به دیواره‌سازی دارند و با توجه به وجود خانه‌های چسبیده به رودخانه، این کار معنایی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: دیواره‌سازی‌ها باید همراه با آزادسازی املاک باشد در غیر اینصورت بار دیگر شاهد خسارت به منازل مسکونی خواهیم بود.

طهماسبی با بیان اینکه ۱۵ رودخانه در بهشهر، نکا و گلوگاه به طول مجموع ۳۶۰ کیلومتر وجود دارد، خاطرنشان کرد: این رودخانه‌ها باید تعیین حریم شوند. بطور مثال برای هر یک هزار متر مسیر رودخانه باید یک نام و حریم از طرفین مشخص شود و هشدار بدهیم که در این حریم نباید ساخت و سازی انجام شود.

این مسئول گریزی هم به مسائل حوزه‌های عمرانی زد و گفت: الان همه مشاور، بنّا و پیمانکار شده اند، در قدیم اول باید شاگردی می‌کردند بعد استاد می‌شدند اما امروز همه رتبه دارند و آن را به رخ می‌کشند در حالیکه افراد کمی تجربه کافی دارند.

وی افزود: ممکن است سیل بار دیگر تکرار شود به همین دلیل باید دو دهنه رودخانه را آزاد و پاکسازی کنیم.

طهماسبی درباره ۵۰۰ میلیون تومان اعتباری که قرار است استانداری مازندران به‌منظور ادامه عملیات ساماندهی رودخانه‌های سیل‌خیز بهشهر در اختیار شرکت آب منطقه‌ای مازندران بگذارد، گفت: هنوز ۱۰۰ میلیون تومان هم به ما ندادند.

وی پیشنهاد داد این مبلغ به پنج قسمت تقسیم شود و به‌طور هفتگی در اختیار آب منطقه‌ای قرار بگیرد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران در پایان گفت: در کشور ۶۰ میلیارد متر مکعب روان آب داریم که حدود ۴۰ میلیارد متر مکعب آن تنظیم شده و بقیه رهاسازی شده است اما در استان مازندران بسیار اسف بار بوده و بدتر از همه در شرق مازندران از ۳۷۰ میلیون متر مکعب روان آبی که به طول ۳۶۰ کیلومتر داریم تنها ۶ دهم میلیون متر مکعب آن تنظیم شده یعنی روی آن سد سازی صورت گرفته است.
کد مطلب: 11608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *