۰
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸

همکاری علمی بین کیش و دانشگاه علم و صنعت

سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه علم و صنعت ابا هدف بهره وری از موسسه های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال و تولید، تفاهمنامه همکاریهای علمی و نوآورانه آمضا کردند.
سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه علم و صنعت با هدف بهره وری از موسسه های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال و تولید، تفاهمنامه همکاریهای علمی و نوآورانه آمضا کردند.

به گزارش ایرنا براساس این تفاهمنامه که با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و علی ذاکری سردرودی رییس دانشگاه علم و صنعت ایران امضا شد، طرفین در خصوص طراحی، استقرار و راه اندازی شرکت های دانش بنیان در مرکز نو آوری و فناوری جزیره کیش همکاری می کنند.
 غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان، در آیین امضای این تفاهمنامه، با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان یک پایلوت از تجربه و دانش خوبی برای راه اندازی مرکز نوآوری برخوردار است گفت: با توجه به استقبال شرکتهای دانش بنیان، ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال جدید و بهره برداری از موسسه های دانش بنیان و استارت آپ ها در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت و در این زمینه گامهای عملی برداشته شد. 
 مظفری یاداوری کرد: در اجرای این رویکرد تفاهمنامه سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم پارک ها و مراکز رشد و نو آوری کشور امضاء شد، تا با بهره گیری از تجربیات و توان یکدیگر، طرح ها ی برخوردار از شرایط فیزیکی لازم در زمینه فعالیت های دانش بنیان و استارت آپ ها پذیرش  شوند. 
 وی با اشاره به توسعه زیرساخت های اولیه جزیره کیش افزود: یکی از محورهای اصلی برنامه راهبردی منطقه آزاد کیش، توجه به دانش های نسل سوم است که در راستای آن  یک شورای راهبری و یک کمیته اجرایی تعریف شده است و ساختار اولیه نیز در بحث مرکز  نوآوری، استقرار و توسعه زیر ساخت ها، در نظر گرفته شده است تا به کمک آن بتوانیم طی تجربه هایی که در زمینه نو آوری در کشور به دست آمده در جزیره کیش به کار بگیریم و استفاده کنیم. 
 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بر اساس امضای تفاهمنامه سه جانبه، پارک های علمی و فناوری کشور یک نماینده به عنوان پل ارتباطی با سیستم انتخاب شده تا از طریق یک کار مشارکتی و تیمی،  بهره برداری از این امکانات فراهم شود.
وی با اشاره به استقرار ۴۰ شرکت دانش بنیان در مرکز نو آوری کیش گفت: با توجه به استقبال شرکت های دانش بنیان از مرکز نوآوری کیش و تقاضاهای متعدد در این زمینه،  برای استقرار و فعالیت شرکت های مورد نظر هیچ مشکل و  محدودیتی وجود ندارد.
 وی افزود: دانشگاه ها و سازمانهای دولتی و بخش خصوصی نقشی مهم  در شکوفایی اقتصاد دانش بنیان ایفا می کنند و برای دستیابی به اهداف کمی و کیفی می توانند از تفاهمنامه ها و موافت نامه های  هم افزایی برون سازمانی بنحو شایسته ای بهره برداری کنند.
کد مطلب: 116158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *