۰
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۹

کاهش آلودگی هوا با طرح ترافیک جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش ۱۴ درصدی تولیدی آلاینده‌ها در محدوده‌ی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا خبر داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش ۱۴ درصدی تولیدی آلاینده‌ها در محدوده‌ی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا خبر داد.
به گزارش ایسنا، محسن پورسید آقایی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که در این دوره نمایشگاه ده‌ها شرکت حمل و نقلی حضور دارند گفت: همه تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه داخلی است و هیچ غرفه‌ای خارجی نیست.
وی با بیان این که شهرداری تهران در راستای حمایت از تولید داخلی نسبت به خرید تجهیزات مورد نیازش از این نمایشگاه اقدام می‌کند گفت: ظهر امروز از یک دستگاه مینی بوسی رونمایی شد که شهرداری تهران ۱۰۰ دستگاه آن را خریداری کرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که این مینی بوسها از محل کمک‌های وزارت کشور خریداری شده است اظهار کرد: همچنین از محل درآمدهای طرح ترافیک می‌بایست نسبت به توسعه حمل و نقل اقدام کنیم و در همین راستا تولید کنندگان می‌توانند برای رفع نیازهای شهرداری‌ها وام با نرخ سود ۴ درصد دریافت کنند که این مساله موجب تشویق شرکت‌های خصوصی برای سرمایه گذاری شده است.
پورسید آقایی همچنین در مورد نصب فیلتر دوده و اقدامات مطرح شده در مورد کارایی آن گفت: فیلتر دوده و نصب آن بر اساس ضوابط کشوری است و موضوع اختلافی نیست چرا که طبق قوانین بالا دست باید فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی نصب شود. اخیرا نیز وزارت بهداشت، نامه‌ای اعتراضی به شهرداری نوشته است که چرا شهرداری‌ها در انجام تکالیف خود  در مورد فیلتر دوده کوتاهی کردند که ما نیز پاسخگویی خود را برای آنها قید کرده و عنوان داشتیم که کمبود منابع مالی و تحریم‌ها سبب به تعویق افتادن نصب فیلتر دودی شده است، هر چند که در حال حاضر ۵۰ فیلتر خریداری شده و به همین نسبت فیلترهای ۵۰ تایی بعدی نیز بر روی اتوبوس‌ها نصب می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا همه نیازهای شهرداری تهران توسط شرکت‌های داخلی رفع می‌شود یا نه؟ افزود: ما با هیچ شرکت خارجی برای تامین تجهیزات قرارداد نبسته‌ایم و همه شرکت‌های مورد قرارداد ما داخلی هستند اما این که یک شرکت داخلی از یک شرکت خارجی قطعه وارد کند را نمی‌دانیم اما شهرداری تهران خرید خارج از کشور ندارد.
پورسید آقایی در مورد تاثیر ترافیک در کاهش آلودگی هوا با بیان این که تا رسیدن به شرایط آرمانی هوای پاک ، فاصله داریم اما طرح ترافیک آلودگی و ترافیک را کاهش داده است گفت: با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا وضعیت کیفیت هوا بهتر شده است و گزارش شرکت کنترل ترافیک نشان می‌دهد که ۱۴ درصد تولید آلایندگی کاهش یافته است.
وی در واکنش به سخنان هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در مورد لزوم اصلاح و توقف طرح جدید ترافیکی ادامه داد: هفته ناجا است و معمولا در این هفته به هم تبریک می‌گوییم و نباید به مسائل حاشیه‌ای توجه شود اما کلیات این است که هر کسی پیشنهادی دارد، باید آن را به شورای ترافیک ببرد و در آنجا کمیته کارشناسی بررسی کند و هر حکمی که شورای ترافیک بدهد برای شهرداری لازم الاجراست اما اجرای این طرح با امضای ناجا بوده و الان که مسئولان آن عوض شده‌اند، اظهار نظر متفاوتی دارد.
وی با بیان این که روز گذشته جلسه شورای ترافیک برای ایرادات مطرح شده پلیس تشکیل شد گفت: هنوز به جمع بندی دقیقی در این رابطه نرسیدیم.
به گزارش ایسنا، هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در فضای ۷۵۰۰ متر پوشیده و ۲۵۰۰ متر مربع فضای باز از امروز افتتاح شده است.
 
کد مطلب: 116159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *