۰
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۲
کواکبیان در دومین دور نشست مردمی در محله بریانک منطقه 10 در مسجد جامع المهدی(عج):

امیدوارم دستور رسیدگی به اختلاف حساب‌ها و املاک نجومی شهرداری تهران از سوی رییس قوه قضاییه صادر شود

پیگیری و تکمیل پروژه یادگار امام(ره) در منطقه 10 نباید فراموش شود
در ادامه دور دوم جلسات عمومی رسیدگی به مشکلات مناطق ۲۲گانه و شهرستان‌های حوزه انتخابیه تهران جلسه رسیدگی به مشکلات منطقه ۱۰ سه‌شنبه ۱۶ مهر ۹۸ در مسجد جامع المهدی(عج) بریانک برگزار شد.
امیدوارم دستور رسیدگی به اختلاف حساب‌ها و املاک نجومی شهرداری تهران از سوی رییس قوه قضاییه صادر شود
در ادامه دور دوم جلسات عمومی رسیدگی به مشکلات مناطق ۲۲گانه و شهرستان‌های حوزه انتخابیه تهران جلسه رسیدگی به مشکلات منطقه ۱۰ سه‌شنبه ۱۶ مهر ۹۸ در مسجد جامع المهدی(عج) بریانک برگزار شد.
این نشست با حضور جمعی از مردم محله بریانک، دبیران و اعضای شورایاری محلات منطقه ۱۰، فرماندار تهران، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران و جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
در آغاز این دیدار صمیمی و مردمی دبیران شورایاری محلات به بیان مشکلات اصلی و مسائل عمده شهری در محلات مختلف منطقه ۱۰ پرداختند.
کمبود سرانه آموزشی، فضای سبز، فرهنگی و ورزشی، وجود بافت فرسوده فراوان، تاخیر در اجرای پروژه یادگار امام(ره)، ترافیک برخی معابر اصلی و مشکلات ناشی از فشردگی جمعیت در منطقه ۱۰ از جمله نکات مطرح شده از سوی شورایاران بود.
دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در این نشست با تشریح روایتی از امام حسین(ع) مبنی براینکه «اگر شما دین ندارید و از معاد و قیامت نمی‌ترسید پس آزاده باشید» و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا گفت: بحث این جلسات هرگز سیاسی نیست و دلیل برگزاری این جلسات در مساجد نیز همین است. موضوع اصلی این جلسات رسیدگی به مشکلات مناطق است.
‌وی افزود: صدنفر از افرادی بورسیه تحصیلی غیرقانونی دریافت کرده‌اند که برخی از آن‌ها فرزندان برخی مسئولان هستند که اگر نام ببرم برخی از اصلاح طلب و اصولگرا بودن خود خجالت می‌کشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسات در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته و تلاش ما در این جلسات آشنا شدن از نزدیک با مشکلات مردم و رفع مواردی است که از دست ما بر می‌آید و حتما تا آخرین مرحله پیگیر آنها خواهیم بود.
دکتر کواکبیان خطاب به افرادی که مدیریت فعلی شهری را به کم‌کاری یا غفلت محکوم می‌کنند، گفت: امیداورم آقای رئیسی به وضعیت اختلاف حساب‌ها و املاک نجومی در شهرداری تهران دستور رسیدگی صادر کنند. زیرا آقای  حناچی در حال حاضر رقم ۶۹ هزار میلیارد تومان را درخصوص بدهی‌های شهرداری تهران در دوران قالیباف مطرح می‌کنند و این درحالی است که رقم اعلامی توسط شهردار دوره قبلی فقط 16 هزار میلیارد تومان اعلام می‌شود یعنی 53 هزار میلیارد تومان با میزان اعلام شده تفاوت دارد.
وی خاطرنشان کرد: از مدعین مبارزه با فساد می‌خواهم بروند و ببینند این ۵۳ هزار میلیارد تومان کجا رفته و به این مسائل مهم حساسیت داشته باشند.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت با اشاره به مسائل منطقه ۱۰ گفت: خوشبختانه تمامی مصوبات مربوط به منطقه ۱۰ با پیگیری نمایندگان و فرمانداری تهران اجرایی شده و در حال حاضر نیز مسائلی همچون یادگار امام(ره) و گره‌های ترافیکی و همچنین سایر مشکلات عمده محلات منطقه 10 تا رفع مشکلات پیگیری خواهد شد و انشاءالله نشست ویژه‌ای در فرمانداری تهران برای تکمیل پروژه یادگار امام(ره) برگزار خواهد شد.
در ادامه غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: در سی و ششمین جلسه برگزار شده که به بررسی و رفع مشکلات ۲۰ منطقه تحت نظر فرمانداری تهران اختصاص دارد، اعلام می‌کنم خوشبختانه ۱۰۰ درصد مصوبات مربوط به مشکلات عمده مدیریت شهری منطقه ۱۰ اجرایی شده که شامل ۱۰ مصوبه اخذ شده در فرمانداری تهران است.
وی افزود: ۳۲۷هزار نفر در این منطقه سکونت دارند که نسبت به مساحت ۸۷۰ هکتاری منطقه رقم بالایی است. تراکم بالای جمعیت در این منطقه ممکن است مسائلی به دنبال داشته باشد که مهم‌ترین آن تامین امنیت منطقه است.
آرام با اشاره به اهمیت نقش امنیت و تبریک هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: زمانی فرمانداری شهری را در اختیار داشتم که با جمعیتی کمتر از جمعیت فعلی منطقه ۱۰ بیش از ۱۰ کلانتری داشت، این درحالی است که امروز تامین امنیت منطقه ۱۰ با زحمات یک کلانتری که کلانتری ۱۱۱ است،  اداره شده و نیروی انتظامی جان برکف با تلاش شبانه روزی در جهت تامین امنیت پایتخت پای کار است.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تهران با کمتر از ۱۰۰ کلانتری یکی از امن‌ترین شهرهای دنیاست، این درحالی است که براساس قانون باید ۱۸۰ کلانتری در تهران داشته باشیم.
رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۰ مدعو دیگر این نشست با اشاره به وضعیت آموزشی منطقه و در پاسخ به شهروندان گفت: فرسودگی واحدهای آموزشی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش منطقه  ۱۰ می‌باشد، هم اکنون ۴ واحد آموزشی در دست نوسازی و بهسازی است که امیدواریم با تکمیل آن‌ها در رسیدن تعداد واحدهای آموزشی به ۳۶ واحد به رشد و بهبود سطح آموزشی منطقه کمک کنیم.
رئیس کلانتری ۱۱۱ درخصوص وضعیت امنیت منطقه ۱۰ توضیحاتی را ارائه کرده و اظهار کرد: با توجه به افزایش ۲۳درصدی دستگیری‌ها نسبت به سال گذشته و رشد نسبی جرایم، با هماهنگی معاونت محترم اجتماعی ناجا کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌هایی در سراهای محله و دفاتر شورایاری در زمینه پیشگیری از جرم و بزه تشکیل دادیم.
وی گفت: اطمینان داریم با پیشگیری و افزایش سطح آگاهی مردم تمایل به جرایم کاهش یافته و جامعه‌ای سالم و امن خواهیم داشت.
شهردار منطقه ۱۰ در ادامه این نشست مردمی در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده و تشریح امور شهرداری منطقه گفت: منطقه ۱۰ از نظر تراکم جمعیت دارای رتبه نخست در میان مناطق است و غلبه بافت در این منطقه با واحدهای مسکونی است.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی منطقه ۱۰ سرانه بسیار پایین فضای سبز است. تراکم بافت‌ها نیز مسئله دیگری است که در منطقه وجود دارد، برای مثال اکثر بافت فضای سبز در ناحیه ۱ شهرداری منطقه ۱۰ واقع شده که دسترسی از سایر نواحی به آن دشوار است.
شهردار منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: رئیس آبفای استان تهران، جناب آقای بختیاری وعده دادند در صورت تکمیل تصفیه‌خانه فیروز بهرام، مشکل برخی محلات در زمینه آب و تداخل آن با آب شهرری رفع شده و با اتصال به این تصفیه خانه نعمت آب شرب سالم در منطقه بهبود می‌یابد.
در ادامه این نشست علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بیان انتقادات و مشکلات با زبان رسا و خیال آسوده در مقابل مسئولان از برکات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و از یادگارهای حضرت امام(ره) است.
وی افزود: در این سلسله جلسات مشکلات محلات و منطقه‌ای یک به یک بررسی شده و در طول مدت سه ساله تشکیل این جلسات از مصوبات حاصل از همین دیدارها نتایج پرفایده‌ای برای مردم مناطق مختلف تهران پدید آمده است.
محجوب با اشاره به روز جهانی کودک گفت: روز کودک برای ما یادآور کودکان کار است. کودکانی که گاه در بدترین شرایط ممکن و با ناعادلانه‌ترین روش‌ها به کار گرفته می‌شوند و در سایه نقص قانون مربوط به کار کودکان مجبور به کار سخت می‌شوند. البته ما معتقدیم جای کودک در کارگاه و سرکار نیست و در آیین نامه فعلی تنها به مشاغلی همچون حمل سلاح، حمل مواد مخدر پرداخته شده است.
سپس بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از حضور در میان مردم و برگزاری این جلسات رساندن صدای مردم به گوش مسئولین و آشنا شدن ما نمایندگان از نزدیک با مشکلات مناطق و محلات مختلف شهر است.
وی با اشاره به برخی انتقادات از نمایندگان مجلس دهم خاطرنشان کرد: از جمله یادگارهای ارزشمند مجلس دهم گنجاندن طرح بازآفرینی شهری در برنامه ششم است که براساس آن در طول برنامه باید ۱۴۰۰ محله شناسایی و بازسازی یا بهسازی شود. در حال حاضر نیز پیگیر اجرایی شدن این بند از برنامه هستیم.
پروانه مافی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی حاضر در این نشست صمیمی  با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: دیشب به همراه مجمع نمایندگان تهران در محل فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مهمان سردار رحیمی بودیم، با صحبت‌هایی که صورت گرفت و گزارشی که ارائه شد متوجه شدیم با وجود شرایط سخت اقتصادی و مشکلات جامعه و فشارهای بین‌المللی آمار جرم و جنایت درحال کاهش است.
وی افزود: رسیدگی هرچه سریع‌تر به مشکل بافت فرسوده ۴۲۸ هکتاری منطقه ۱۰ که ۵۲ درصد از کل بافت مسکونی منطقه را شامل می‌شود امری ضروری است که شهرداری به کمک سایر دستگاه‌ها باید فکری برای این موضوع بکند.
در ادامه این نشست عیسی فرهادی فرماندار تهران با بزرگداشت یاد شهدای کربلا و یادآوری مظلومیت سرور و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) و یاران باوفای ایشان گفت: امروز به یاد سپاهی که شمارش از ۷۲ نمی‌گذشت و در مقابلش لشکری 12هزار نفره صف‌آرایی کرده بود؛ عظیم‌ترین اجتماع مردمی در اربعین گرد هم می‌آیند و بزرگترین راهپیمایی و تجمع جهان را برگزار می‌کنند.
معاون استاندار تهران روز برگزاری مراسم جاماندگان اربعین را ۲۷ مهر اعلام کرده و افزود: تامین امنیت این مراسم نیز با زحمات نیروی انتظامی صورت می‌گیرد که شفاف‌ترین، پاک‌ترین و بهترین نیروهای پلیس در جهان است.
فرهادی با اشاره به مشکلات منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: بریانک همچون دیگر محلات منطقه ۱۰ از قدیمی‌ترین محلات تهران هستند و رسیدگی به مشکلاتی همچون بافت فرسوده با کمک تسهیلات کم بهره امکان پذیر است.
 
کد مطلب: 116200
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *