کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ریزش معدن در زاوه

مسئول معدن مقصر است

20 مهر 1398 ساعت 22:07

فرماندار شهرستان زاوه گفت: براثر ریزش معدن کرومیت در یکی از روستاهای این شهرستان یک نفر جان باخت و یک نفر نیز مصدوم شد.


فرماندار شهرستان زاوه گفت: براثر ریزش معدن کرومیت در یکی از روستاهای این شهرستان یک نفر جان باخت و یک نفر نیز مصدوم شد.
محمود صادقی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: بر اثر این حادثه که در روستای گوجی از توابع شهرستان زاوه به وقوع پیوست، فردی ۴۵ ساله جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: به رغم اینکه مجوز معدن به صورت روباز بوده و نباید اقدام به حفر تونل می‌کردند اما متاسفانه بدون مجوز با حفر تونل تخلف صورت گرفته است.
صادقی بیان کرد: طی دو هفته گذشته کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در بازدید از معدن و مشاهده حفر تونل گزارشی در محل تهیه و رونوشت آن به مسئولان استانی، دادگستری و دیگر دستگاه‌های مربوطه مبنی بر تخلف حفر تونل داده شد.
وی گفت: به رغم تذکرهای داده شده اما مسئول معدن بدون توجه دستور حفر تونل را می‌دهد که این بی‌توجهی موجب ریزش آن و جان باختن یک نفر مصدومیت یک نفر دیگر گردید.
فرماندار زاوه اظهار کرد: هرچند قبل از رسیدن نیروهای انتظامی و مقامات قضایی به محل، افراد از زیر آوار بیرون آورده شده و زنده بودند اما بنا به دلایل نامعلومی یکی از این افراد بعدا فوت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برای مشخص شدن علت دقیق مرگ این فرد ۴۵ ساله، جسد وی  تحویل پزشک قانونی شده است، بیان کرد: در خصوص این حادثه مسئولان صنعت غفلت و تخلف کرده‌اند.
فرماندار زاوه در خصوص وضعیت جسمانی فرد مصدوم افزود:  مصدومیت او از ناحیه پاست و حال عمومی  او مساعد بوده و در بیمارستان بستری است.
صادقی ادامه داد: به رغم اینکه از زمان حضور من در شهرستان این اولین حادثه در بخش معدن بوده ولی کارشناسان نباید فقط به تذکر دادن اکتفا کنند و باید در صورت مشاهده تخلف اقدام به پلمب معدن کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.
وی با بیان اینکه مسئولان معادن ملزم به رعایت مسائل ایمنی هستند، عنوان کرد: در حال حاضر مسئول معدن کرومیت با قید وثیقه آزاد است.
صادقی تاکید کرد: قطعا برابر قانون پیگیر حق و حقوق کارگر مصدوم و فوت شده خواهیم بود، کارگران معدن با توجه به شغل سختشان نباید مورد تهدید جانی قرار گیرند.
وی عنوان کرد: با توجه به بروز این حادثه مسئولیت تمامی مسئولان مربوطه سنگین‌تر شده و باید حفظ جان کارگران در اولویت آن‌ها قرار داشته باشد.


کد مطلب: 116284

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116284/ریزش-معدن-زاوه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir