کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آرامش در"تل‌رفعت" و "منبج"

21 مهر 1398 ساعت 12:49

برخلاف آنچه در دوردست‌ترین مناطق مرزی شمال شرقی سوریه رخ می‌دهد اما آرامش بر دو منطقه "تل‌رفعت" و "منبج" حاکم است و به نظر می‌رسد که آنکارا این دو منطقه را از اشغال نیروهای خود مستثنا کرده است.


برخلاف آنچه در دوردست‌ترین مناطق مرزی شمال شرقی سوریه رخ می‌دهد اما آرامش بر دو منطقه "تل‌رفعت" و "منبج" حاکم است و به نظر می‌رسد که آنکارا این دو منطقه را از اشغال نیروهای خود مستثنا کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الوطن سوریه در گزارشی درباره عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه کردها در شمال سوریه و احتمال مواجهه نیروهای آنکارا و ارتش سوریه نوشت: برخلاف آنچه در مرزهای شمال شرق اتفاق می‌افتد اما آرامش شکننده بر محیط شهر تل رفعت، تحت کنترل ارتش سوریه و محیط منبج، تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) حاکم است.

در همین راستا، کارشناسان نظامی معتقدند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به رغم درگیری‌ها در اطراف این دو شهر، حداقل فعلاً این دو منطقه را از تهاجم نیروهایش در شمال سوریه مستثنا کرده است تا بدین ترتیب فضا برای تحمیل "منطقه امن" از طریق تهاجم به مناطق نوار مرزی در منطقه شرق فرات فراهم شود.

این کارشناسان به الوطن گفتند: حمله ترکیه به خاک سوریه در شمال شرق این کشور و اتفاقات رخ داده حاکی از آن هستند که ارتش ترکیه و هم‌پیمانان آن از برخورد مستقیم با ارتش سوریه خودداری می‌کنند.

این کارشناسان در ادامه تأکید کردند، ارتش سوریه دو منطقه تل رفعت و منبج را که در خطوط تماس مناطق اشغال شده توسط ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت آن واقع شده‌اند را در راس اولویت‌های خود قرار داده و از آن چشم پوشی نمی‌کند. به عبارت دیگر، همچنان حفظ تل رفعت بازگرداندن منبج به دامان دولت، دغدغه‌ای برای ارتش سوریه است که وظیفه ملی و حق مقدس آن این نیروها را به بازپس‌گیری هر وجب از خاک سوریه وا می‌دارد.

از سوی دیگر، چند منبع محلی در منبج نیز در این باره اظهار کردند که ارتش سوریه تجهیزات نظامی بیشتری را به شهرک "العریمه" و خط مرزی میان منبج و شهر "الباب" در شمال غرب این کشور و محل استقرار ارتش ترکیه ارسال کرده است.

طبق گفته این منابع، این اقدام ارتش سوریه همزمان با گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در مناطق مرزی میان منبج و مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان مورد حمایت آن در جبهه جنوب غربی منبج صورت گرفته است.


کد مطلب: 116315

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116315/آرامش-تل-رفعت-منبج

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir