کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسجدالاقصی متعلق به همه مسلمانان است

22 مهر 1398 ساعت 10:22

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش و جمعی از مسئولان این سازمان با حضور در بیت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.


حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش و جمعی از مسئولان این سازمان با حضور در بیت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا به نقل  از روابط عمومی ارتش، آیت‌الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه عزت و اقتدار با انقلاب اسلامی در ایران احیا شد، گفت: رکن اول عزت ایمان است. در دنیا ارتش زیاد است اما آنچه که ارتش جمهوری اسلامی ایران را با دیگر ارتش‌های دنیا متفاوت و متمایز کرده، معنویت، ایمان و مظهر دینی است.
وی افزود: یکی از امتیازات ارتش گام برداشتن در مسیر ایمان به خداوند است و به همین خاطر علو و عظمت را برای همیشه دارد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: ارتش های دیگر کشورها اگر چه از لحاظ تجهیزات جنگی قوی هستند اما در دل‌ها جایی ندارند و کارهایشان از دل برنمی خیزد. کار ارتش جمهوری اسلامی ایران چون از دل بر می‌خیزد در دلها نیز جای می‌گیرد.
آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: لازم است هفته ای یکبار جلوه‌های معنوی ارتش در رسانه‌های جمعی و صدا و سیما انعکاس پیدا کرده و برای مردم بیان شود.
این مرجع تقلید ایمان، وحدت و اتحاد را از عوامل عزت آفرین عنوان و تصریح کرد: افزایش وحدت ما را قوی‌تر می‌کند و وحدت و اتحاد امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح به‌نحو مطلوب وجود دارد.
وی افزود: همانگونه که مرز زمینی، هوایی و دریایی وجود دارد مرز بالاتر دل ها است. روحانیت مرزبان دل ها هستند. دشمنان در آنسوی مرزها برای نفوذ در دل‌های مردم مدام نقشه های کینه توزانه علیه مردم می کشند اما روحانیت دل های مردم را از نفوذ دشمن حفظ می‌کند و  جلوی نفوذ دشمن را می گیرد.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی یادآور شد: در زمان جنگ وقتی طلاب در جبهه‌ها شرکت می‌کردند، امام (ره) پیغام دادند که آفرین بر طلبه‌هایی که دیوارهای فیضیه را پشت سر گذاشتند و به سوی جبهه ها شتافتند اینها کسانی هستند که رساله عملیه خود را با مرکب خون می نویسند. تعداد علما و طلابی که در جبهه جنگ به شهادت رسیدند بالاتر از دیگر اقشار است.
این مرجع تقلید با تحسین توجه به مردم از سوی ارتش و دیگر نیروهای مسلح اضافه کرد: معجزه انقلاب اسلامی تحولی بود که در بستر توجه به مردم ایجاد شد. در قبل از انقلاب مردم در حاشیه بودند و قدرتی نداشتند.
وی با بیان اینکه در آخرالزمان فتنه‌هایی برپا خواهد شد، تصریح کرد: فتنه امروز اختلاف افکنی است. علما باید فتنه های آخرالزمان را برای مردم بیان کنند. این اختلافات امروز برای این است که حق و باطل را با هم مخلوط می‌کنند و فتنه ایجاد می‌کنند. نیازمند یک فرهنگ بالا هستیم تا این فتنه ها را از هم تفکیک کند چرا که دشمنان هر روز فتنه به پا می‌کنند. این شما هستید که از نفوذ دشمن در حوزه زندگی مردم جلوگیری می‌کنید.
آیت الله العظمی نوری همدانی به نقش و رشادت‌های ارتش در ۸ سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: فضیلت کار ارتش و نیروهای مسلح که خود را برای دفاع از انقلاب و نظام آماده کرده‌اند از دیگر افراد جامعه که این‌گونه نیستند یک میلیون بار بالاتر هستند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی قدرتمند، قوی، بیدار و شجاع است، گفت: انشاالله روز به روز بر قدرت و عزت ارتش و نیروهای مسلح ما افزوده شود چرا که سبب عزت و قدرت اسلام می‌شود.
وی بر ضرورت دشمن شناسی تاکید و تصریح کرد: اسلام ارزش‌های بسیاری دارد که دشمن شناسی جزء ارزش‌های محوری است. دشمنان اسلام با قدرت علمی تجهیزات خود را قوی تر می‌کنند از آن سو محرومین و مستضعفان جهان نیز بیدار شدند و تجهیزات خود، وحدت و عهد و پیمان خود را قوی تر می کنند.
این مرجع تقلید افزود: معتقدم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) طوری مهندسی کردند که حضرت زینب در سوریه و امام حسین در عراق زمینه پیدایش مجاهدان و مدافعان فراوان ارزش‌های اسلامی فراهم شود و در حقیقت یک مکتبی بزرگی از این دو بردار و خواهر به یادگار مانده است.
آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروز حضور مدافعان حرم در سوریه و زائران 20 میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلی به معنی این است که روز به روز بر جبهه مدافعان حرم افزوده می شود و این مکتب برای کوبیدن استکبار تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت.
این مرجع تقلید همچنین به تحرکات دشمنان اسلام در منطقه اشاره و اظهار کرد: مسجد الاقصی متعلق به همه مسلمانان است. آنها به چه حقی اراضی جولان را از سوریه می‌گیرند و به صهیونیست ها می‌دهند؟ ما وظیفه داریم این مسائل را به ملت مسلمان بگوییم و انها را بیدار کنیم و جبهه خود را تقویت کنیم.
بنابراین گزارش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدنی سیاسی ارتش نیز در این دیدار گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران برخوردار از ارتشی معنوی، مردمی، شجاع، شهادت طلب، انقلابی، ولایی و معتقد به مرجعیت شیعه و ارزش های اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه شهادت طلبی در ارتش در نقطه اوج خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران زمانی که تهدیدات آمریکا در منطقه تشدید یافت با روحیه شهادت طلبی برای انجام هر مأموریتی در هر نقطه‌ی دور و نزدیک اعلام آمادگی کردند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه امروز ارتش مملو از زهیرها، بریرها، ابوالفضل‌ها و علی اکبرها است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز برای جان نثاری در راه مولا و رهبرشان آماده است و این ارتش را در حوزه رزم‌آوری می‌توان با رزمندگان صدر اسلام مقایسه کرد.
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی مصباح در ارتش و تربیت بیش از ۱۲ هزار حافظ قرآن کریم در این مجموعه خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی با همه ساز و برگ خود امروز مطیع اوامر فرماندهی معظم کل قوا، در خدمت انقلاب، اسلام، اهل بیت(ع) و مراجع گرانقدر است.
وی با اشاره به حضور عاشقانه و وصف ناشدنی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های کارکنان در همایش باشکوه اربعین حسینی اضافه کرد: علاوه بر این حضور باشکوه که نشان‌دهنده عشق به اهل بیت و ائمه اطهار علیهم السلام است، مجموعه نیروهای ارتش با دایر کردن موکب‌های متعدد در مرزهای غرب و جنوب غرب کشور روزانه بیش از ۲۰ هزار زائر کربلا و اربعین پذیرایی می‌کنند.


کد مطلب: 116374

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116374/مسجدالاقصی-متعلق-همه-مسلمانان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir