۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۷
اداره اخبار مجلس شورای اسلامی:

رئيس مجلس شوراي اسلامي با وزير خارجه سوريه دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم این کشور در قبال توطئه‌های خارجی و هجوم عناصر تروریست از خارج مرزهای سوریه به این کشور تأکید کرد.
آقای لاریجانی گفت: یک توطئه بزرگ بین المللی و منطقه‌ای علیه سوریه سازمان یافته است زیرا آنها از مواضع مترقی دولت و ملت سوریه علیه رژیم صهیونیستی ناراحتند.
وی در ادامه با اشاره به توطئه های خارجی علیه سوریه در یک سال گذشته افزود: دولت و ملت سوریه در این مدت با ایستادگی و مقاومت مقابل هجوم عناصر تروریست نشان دادند از پایگاهی قوی برخوردارند و قدرت حل بحرانها را دارند.
آقای لاریجانی با بیان اینکه چشم انداز اوضاع به نفع ملت و دولت سوریه است خاطرنشان کرد: دولت و ملت ایران مانند گذشته در همه شرایط، کنار دولت و ملت سوریه ایستاده است و خواهد ایستاد.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به توافقات و موافقتنامه‌های امضا شده میان دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری گفت: مجلس شورای اسلامی از اجرای کامل و سریع این توافقات حمایت می کند.
ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از پشتیبانیهای کشورمان از ملت سوریه در شرایط کنونی گفت: ملت سوریه هیچ گاه حمایتهای برادرانه ملت ایران را فراموش نخواهد کرد.
وی با ارائه گزارشی از روند اوضاع در سوریه افزود: بعد از شکست عناصر تروریست در دمشق، آنها به شهر حلب حمله کرده‌اند اما نیروهای سوریه در آینده نزدیک این تروریستها را از این شهر خارج خواهند کرد.
ولید معلم گفت: دولتهای غربی و ارتجاعی اکنون با اتخاذ تحریمهایی علیه سوریه سعی در ایجاد فشار به ملت سوریه و گسترش بحران در این کشور دارند.
وزیر خارجه سوریه در ادامه با اشاره به هجوم تروریستها به دمشق افزود: دولت و ملت سوریه در کنار هم با ایستادگی و مقاومت توانستند توطئه بزرگی را شکست دهند و امروز دمشق امن و آرام است.
ولید معلم همچنین گفت: روند تحولات به نفع مردم سوریه خواهد بود.
کد مطلب: 1167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *