۰
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳

پاسخ جهرمی به پوشش اینترنت در اربعین

وزیر ارتباطات در توئیتر خود از پوشش مناسب اینترنت در مسیر پیاده‌روی اربعین نوشت.
وزیر ارتباطات در توئیتر خود از پوشش مناسب اینترنت در مسیر پیاده‌روی اربعین نوشت.
به گزارش ایرنا، یکی از دغدغه‌های زائرین کربلا، ارتباط با خانواده و کسانی بود که در این سفر آن‌ها را همراهی می‌کردند. به همین دلیل مذاکرات وزارت ارتباطات با عراق برای کاهش هزینه مکالمه و اینترنت چند ماه قبل از شروع زیارت کربلا و پیاده روی اربعین آغاز شد. به گفته وزیر ارتباطات و معاونان وی، تعرفه ها با کاهش چشمگیری رو به رو شدند، اما زمانی که زائران قصد خرید بسته رومینگ از اپراتورهای داخلی را داشتند متوجه شدند برای هر ۱۰۰ مگ باید ۹۰ هزار تومان پرداخت کنند.
وزیر ارتباطات که امسال نیز مانند دو سال قبل در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده است، در توئیتر خود درباره پوشش خوب اینترنت در اربعین امسال نوشت: امسال با تلاش زیاد شرکت‌های عراقی – که از آن‌ها تشکر می کنم- علاوه بر شهرهای نجف و کربلا، کل مسیر هم سرویس نسل سه برقرار بود.
وی در ادامه با کنایه به صدا و سیما اضافه کرد: البته به دلیل شرایط این روزهای عراق، همه شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده‌اند. شده همان مطلوب همیشگی صدا و سیما خودمان. الحسین و یجمعنا باید فرای مرزهای ایران و عراق برود.
آذری جهرمی در پاسخ به اعتراض کاربران درباره قیمت‌های بالای تعرفه اینترنت گفت: خودم در مسیر بودم، حرف‌های مردم را هم شنیدم. البته به گونه‌ای که می‌فرمایید نبود اما باید توجه داشت که عراق مایملک ما نیست، کشوری مستقل با قواعد خواست خودش است. تعرفه‌گذاری مکالمات بین الملل و اینترنت، حق آنهاست. امسال با مذاکراتی که کردم، برای اربعین تخفیف قابل توجهی هم دادند.
او در جواب به کاربر دیگری، از قیمت پایین اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی گفت: قیمت یک بسته اینترنت نامحدود برای یک هفته با سیم کارت عراقی هفت هزار دینار معادل هفتاد هزار تومان بود.
 این در حالی است که اپراتورهای داخلی برای هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان تعرفه گذاشته اند که برای یک گیگ (هزار مگ) باید رقمی حدود هشتصد و پنجاه هزار تومان پرداخت می‌شد.
او در پاسخ به کاربری که نوشته بود برای نیم ساعت مکالمه از کربلا با ایران باید هفتصد هزار تومان پرداخت شود نیز بار دیگر به صدا و سیما اشاره کرد و گفت: حتما صدا و سیما راست می‌گوید، منتظر هستم قبض شان را منتشر کنند.
بر اساس اعلام همراه اول از سه‌شنبه ۱۶ مهر تا روز جمعه ٣ آبان ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول با ایران دقیقه‌ای ٣٢٠٠ تومان، مکالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی دقیقه‌ای ۲۱۰۰ تومان، ارسال پیامک ٩٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می‌شود.
وزیر ارتباطات پیش از این نیز در واکنش به مسائل مطرح‌شده پیرامون نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائران اربعین اعلام کرده بود رومینگ سرویس گرانی است و به دلیل بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق توصیه می‌شود مردم از سیم‌کارت عراقی استفاده کنند.
کد مطلب: 116706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *