۰
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸

برگزاری کنگره حزب جمهوریت در روز 9 آبان

یک عضو هیات موسس حزب جمهوریت اسلامی با اشاره به برگزاری کنگره این حزب در روز 9 آبان‌ گفت: در این کنگره اعضای شورای مرکزی و هیات بازرسی انتخاب شده و اساسنامه و مرامنامه حزب نیز بررسی و به تایید اعضا خواهد رسید.
یک عضو هیات موسس حزب جمهوریت اسلامی با اشاره به برگزاری کنگره این حزب در روز 9 آبان‌ گفت: در این کنگره اعضای شورای مرکزی و هیات بازرسی انتخاب شده و اساسنامه و مرامنامه حزب نیز بررسی و به تایید اعضا خواهد رسید.
قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که حزب جمهوریت اسلامی مجوز تاسیس خود را در مرداد ماه از کمیسیون ماده 10 گرفته است، اظهار کرد: این حزب شش ماه فرصت داشت تا کنگره خود را برگزار کرده و در نیمی از استان‌های کشور دفاتر خود را فعال کند. در همین راستا جلسات متعددی در تهران و استان‌ها برگزار شد و اقشار مختلف جامعه مخصوصا جوانان و زنان هم اقبال خوبی به حزب پیدا کردند. افراد در قالب دفاتر استانی و کارگروه‌های متفاوت ساماندهی شده تا در نخستین کنگره حزب شرکت کنند. شورای سیاست‌گذاری برای اجرای برگزاری کنگره تشکیل شده و در تاریخ 9 آبان‌ ماه در سالن همایش‌های رایزن اولین کنگره جمهوریت برگزار می‌شود.
این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه حزب مورد تایید کمیسیون ماده 10 قرار گرفته است، اما این اساسنامه و مرامنامه باید به تصویب کنگره حزب برسد و سپس تحویل کمیسیون ماده 10 احزاب داده شود. در کنگره همچنین اعضای شورای مرکزی و بازرسین حزب انتخاب شده و به کمیسیون ماده 10 معرفی شوند تا این کمیسیون پس از بررسی‌های خود پروانه نهایی حزب را صادر کند.
وی در مورد رویکرد سیاسی حزب جمهوریت خاطرنشان کرد: جمهوریت ایران اسلامی یک حزب اصلاح‌طلب بوده و در مسیر اصلاحات حرکت می‌کند ولی اینکه همه اصلاح‌طلبان و حزب جمهوریت در قالب یک شورا، پارلمان یا ائتلاف حرکت کنند، نیاز به زمان دارد. ما حتما با اصلاح‌طلبان هماهنگ خواهیم بود اما هویت حزبی خود را حفظ می‌کنیم و جمهوریت یک عضو چشم و گوش بسته برای شورا نخواهد بود.
قائمی در پایان گفت: انتظار داریم تعداد احزاب قدرتمند و اثرگذار کمتر بوده ولی این احزاب قوی‌تر باشند تا در صحنه‌های مختلف کشور فعال بوده و نظرات و ایده‌های خود را ارائه کنند. زیاد بودن احزاب کمکی به فرهنگ تحزب نمی‌کند اما اگر احزاب قوی پا به میدان بگذارند، می‌توانند مطالبات مردم را پیگیری کنند.
کد مطلب: 116820
برچسب ها: حزب جمهوریت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *