کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری مجمع انتخابات شبکه ملی معلولان

29 مهر 1398 ساعت 15:26

مجمع انتخابات اولین شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی‌حرکتی کشور با حضور 44 نفر از نمایندگان سمن‌های معلولان کشور در المپیک تهران برگزار شد.


مجمع انتخابات اولین شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی‌حرکتی کشور با حضور 44 نفر از نمایندگان سمن‌های معلولان کشور در المپیک تهران برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مجمع انتخابات اولین شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی‌حرکتی کشور با هدف برگزاری مجمع انتخابات و با محوریت تعیین اعضای هیأت مدیره و بازرسان شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی‌حرکتی کشور برگزار شد.
در این مجمع ۲۹ نفر از مدیران تشکل‌های معلولان جسمی‌حرکتی نامزد عضویت در هیأت مدیره اولین شبکه ملی تشکل‌های جسمی‌حرکتی بودند که پس از رأی‌گیری7 نفر از آنان به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره، 2 نفر عضو علی‌البدل، دو نفر به‌عنوان بازرس اصلی و یک نفر به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.
بر این اساس؛ از ۴۴ رای اخذ شده با یک رای سفید؛ سیدمحمد موسوی با ۳۷ رأی، رحمان دلاوری با ۳۰ رأی، محبوبه خلوق با ۲۸ رأی، حبیب‌اله بلوریان با ۲۳ رأی، رامک حیدری با ۱۸ رأی، خیرالنسا خوش‌نیت با ۱۷ رأی و شمس طالبی با ۱۲ رأی به هیأت‌مدیره شبکه ملی راه یافتند و غلامرضا بروجی با ۱۲ رأی و محمد باقری با ۱۱ رأی اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره شدند. 
همچنین فاطمه نظری با ۲۵ رأی و محمد احمدی با ۱۵ رأی به عنوان بازرس انتخاب شدند و مجتبی قربانی نیز با کسب 14 رأی به سمت بازرس علی‌البدل رسید.
گفتنی است انتخاب هیأت‌رئیسه از دیگر محورهای اصلی این جلسه بود و به موجب آن سیدمحمد موسوی بنیانگذار کانون توانا به اتفاق آرای اعضا به عنوان رئیس هیئت‌مدیره و رحمان دلاوری با اکثریت آرا به عنوان نایب‌رئیس انتخاب شدند و محبوبه خلوق برای جایگاه خزانه‌دار انتخاب شد.
در این جلسه همچنین اعضای هیأت‌مدیره با بررسی شرایط احراز جایگاه مدیرعاملی شبکه تا زمان انتخاب مدیرعامل شبکه، سیداکبر حسینی عضو هیأت مدیره کانون معلولین را به‌عنوان مدیرعامل موقت شبکه انتخاب کردند تا در این مدت شرح وظایف و حدود اختیارات مدیرعامل توسط هیأت مدیره مشخص شود.

برخی از متولیان از عدم آگاهی معلولان نسبت به قانون سوءاستفاده می‌کنند
بنیانگذار کانون معلولین توانا در این مجمع بیان کرد: برخی از متولیان از عدم آگاهی معلولان نسبت به قانون سوءاستفاده می‌کنند.
سید محمد موسوی در مجمع انتخابات اولین شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: افراد دارای معلولیت و نهادهای مردمی وابسته به آنها سال‌ها این درد دل را داشتند که چرا در کنار یکدیگر جمع نیستند.
وی ادامه داد: شبکه ملی معلولان باید همه افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی را در بر بگیرد و صرفاً اتصال دهنده مجمع‌های گروه‌های مختلف معلولان نباشند، بنابراین همه باید بتوانند از پتانسیل این شبکه استفاده کنند و از کارشناسان خوبی در آن بهره‌گیری شود.
این کارآفرین برتر کشور در زمینه اشتغال‌آفرینی معلولان خاطرنشان کرد: جامعه معلولان باید مطالبه‌گر باشد و قانون جامع معلولان را بشناسد و نسبت به آن مطالبه داشته باشد، ما مطالبه‌گر حقوق خود هستیم و حقوق خود را برابر قوانین پیگیری می‌کنیم.
موسوی اضافه کرد: سال‌هاست دولت‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد وابسته به معلولان را از پیشرفت باز داشته‌اند، آنهایی که متولی هستند برای خودشان تصمیم می‌گیرند اما اکنون نوبت ما است که خودمان تصمیم گیرنده باشیم.
این فعال حوزه معلولان کشور مطرح کرد: سال‌هاست متولیان حوزه معلولان از عدم آگاهی افراد داری معلولیت نسبت به مطالباتشان سوءاستفاده می‌کنند اما اکنون زمان پیشگیری از این اتفاق فرا رسیده است. 
رئیس هیأت‌مدیره شبکه ملی سمن‌های افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی ایران همچنین سازمان‌بخشی و سازمان‌دهی به شبکه را لازمه اثربخشی آن دانست و گفت: شبکه ملی جایگاه قانونی دارد و یکی از اهداف آن تلاش برای بهبود شرایط معلولان بر مدار قانون است.
موسوی بر ضرورت استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها به منظور اختصاص بودجه حوزه معلولان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: به موازات این اولویت باید یقین دانست که خدمت به افراد دارای معلولیت یک امتیاز است و شبکه به عنوان یک تشکیلات، ابزار خدمت محسوب می‌شود؛ بنابراین باید اعضای هیأت‌مدیره برای خدمت به معلولان اهتمام کنند.
وی در پایان سازمان‌بخشی به شبکه از طریق برنامه‌ریزی و تشکیل زیرمجموعه‌هایی مانند کمیسیون‌ها و کمیته‌ها را لازمه تشکیلاتی کردن شبکه و اثربخشی آن برشمرد.


کد مطلب: 116851

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116851/برگزاری-مجمع-انتخابات-شبکه-ملی-معلولان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir