۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۴
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد؛

تصویب نهایی سند راهبردی نخبگان

سند راهبردی نخبگان کشور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد به تصویب نهایی رسید.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه امروز(سه‌شنبه) به ریاست رییس‌جمهور تشکیل و سند راهبردی نخبگان کشور به تصویب نهایی رسید.
براساس این سند حمایت‌های علمی، تحقیقاتی و همچنین تضمین‌های لازم برای آینده شغلی نخبگان کشور و نحوه استفاده و بهره‌مند شدن مجموعه کشور و مراکز تحقیقاتی از توان و ظرفیت‌های نخبگان مورد تاکید قرار گرفته است.
همچنین اعطای تسهیلاتی برای ادامه تحصیل نخبگان جوان و مسائل مرتبط با دوره‌های تخصصی دکترای آنان از دیگر موارد تاکید شده در این سند است.
سند راهبردی نخبگان کشور برنامه آینده کشور برای تربیت، پرورش و شکوفاسازی استعدادهای نخبگان جوان و نخبگان سنین بالاتر که در امر خلاقیت،‌اختراع و اکتشاف نقش‌آفرینی می‌کنند، است.
در ادامه این جلسه اعضای شورا در خصوص مهندسی فرهنگی بخش مرتبط با تحکیم، تشکیل و راهکارهای استحکام خانواده بحث و بررسی کردند.
همچنین در خصوص سیاست‌ها و معیارهای اسلامی ترویج ازدواج مباحثی مطرح و به تصویب رسید و قرار شد تا در جلسات آینده شورای انقلاب فرهنگی ضمانت‌ها و پشتیبانی‌های حقوقی، قانونی و فرهنگی این مباحث به تصویب برسد.
کد مطلب: 11691
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *