۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰

"مس" گران شد

قیمت مس در پی تشدید اعتراضات در شیلی که نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه را برانگیخته، به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر صعود کرده است.
قیمت مس در پی تشدید اعتراضات در شیلی که نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه را برانگیخته، به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر صعود کرده است.
به گزارش ایسنا، هزاران نفر از مردم شیلی که تولیدکننده بزرگ مس در جهان به شمار می‌رود در شهر سانتیاگو علیه افزایش هزینه‌های زندگی دست به اعتراض زدند که باعث شد سباستین پینرا، رییس جمهور این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.
اتحادیه کارکنان معدن اسکوندیدا که بزرگترین معدن مس جهان است و توسط شرکت بی اچ پی اداره می‌شود، روز سه شنبه به نشانه همبستگی با اعتراضات در شیلی، اعتصاب یک روزه برگزار کردند.
به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، قیمتهای مس روز گذشته پس از این که معدنکاران مس به اعتصابات اجتماعی در شیلی پیوستند، بالا رفت. از آنجا که اعتراضاتی که معدنکاران به آن پیوسته‌اند، ممکن است به یک جنبش اجتماعی تبدیل شود ممکن است این اعتراضات طولانی‌تر از حد انتظار باشد.
معاملات مس برای تحویل سه ماهه در بازار لندن با ۰.۲ درصد افزایش، به ۵۸۳۶ دلار و ۵۰ سنت در هر تن رسید که بالاترین حد در یک ماه گذشته بود. معاملات مس در شانگهای نیز با ۰.۱ درصد افزایش  قیمت، به ۴۷۱۲۰ یوان (۶۶۶۲ دلار و ۹۰ سنت) در هر تن رسید.
بر اساس گزارش رویترز، جدیدترین آمار گروه بین‌المللی مطالعات مس (ICSG) نشان داد تولید مس استخراج شده در سراسر جهان در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد در حالی که تولید شیلی به دلیل افت عیار سنگهای استخراج شده، ۲.۵ درصد کاهش داشت.
کد مطلب: 116978
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *