۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹

کسب مدال طلای قهرمانی ووشو برای ایران

ملی‌پوش ارزنده زنجانی دقایقی پیش توانست پنجمین مدال طلای خود در رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان را از آن خود کند.
ملی‌پوش ارزنده زنجانی دقایقی پیش توانست پنجمین مدال طلای خود در رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان از ۲۷ مهرماه به میزبانی شانگ‌های چین در حال برگزاری است که امروز و در روز پایانی این رقابت‌ها، ورزشکاران در بخش فینال ساندای مردان به مصاف هم رفتند که ورزش استان زنجان در این رویداد جهانی نماینده‌ای به نام محسن محمدسیفی داشت تا بار دیگر شاهد افتخارآفرینی وی باشد.
فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم این دوره از رقابت‌ها در حالی برگزار شد که این ملی‌پوش ارزنده زنجانی در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو بود. محمدسیفی در دور دوم به مصاف حریفی از اندونزی رفت و با پشت سر گذاشتن این سانداکار به دور بعدی راه یافت. این ملی‌پوش در دیدار بعدی نیز حریف سرسخت کره‌جنوبی خود را با شایستگی شکست داد تا راهی دیدار نیمه‌نهایی شود.
دارنده چندین مدال جهانی و بازی‌های آسیایی در مبارزه نیمه‌نهایی خود به مصاف «ژیائو یانگ‌لی» از چین که از حمایت خوب تماشاگران چینی بهره می‌برد رفت و در یک مبارزه دیدنی، این سانداکار چینی را نیز که ووشو را متعلق به خود می‌دانند، از پیش رو برداشت تا برای پنجمین دوره متوالی به فینال رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان راه یافته و منتظر رویارویی با حریفی از لبنان در این مرحله باشد.
محمدسیفی در دیدار پایانی وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در برابر «الکساندر ال راسی» از لبنان قرار گرفت و حریف لبنانی این ووشوکار زنجانی نیز همانند سایرین حرفی برای گفتن نداشت و درهمان راند اول مغلوب محمدسیفی شد. همین مسئله، زمینه را برای کسب پنجمین مدال طلای محسن محمدسیفی فراهم کرد و این ورزشکار زنجانی با کسب این مدال طلا، به‌عنوان ووشوکاری که علاوه بر پنج طلای جهانی، سه مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز در اختیار دارد.
کسب پنج مدال رقابت‌های قهرمانی جهان، سه مدال بازی‌های آسیایی و چندین مدال رقابت‌های بین‌المللی و قهرمانی آسیا، محسن محمدسیفی را به یک ورزشکار رکورددار در رشته ووشو تبدیل کرد تا این ملی‌پوش زنجانی دست‌نیافتنی شود.
«سیدمحمد حسینی» دیگر ورزشکار زنجانی حاضر در این دوره از رقابت‌ها بود که برای اولین‌بار در رده سنی بزرگسالان به مصاف حریفان خود در بخش تالو می‌رفت. این تالوکار شایسته زنجانی در فرم‌های «دائوشو»، «چانگ‌چوان» و «گوئن‌شو» به روی تالوفیلد رفت و به ترتیب عناوین هشتم، پنجم و هشتم را از سوی داوران دریافت کرد که امتیازهای کسب شده، حاکی از اختلاف کم نفراتی که به روی سکو رفته بودند، با این ورزشکار زنجانی داشت.
کد مطلب: 116990
برچسب ها: ووشو مدال طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *