۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۳

راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی آهن و فولاد

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو با راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران، واردات قطعاتی که در سامانه جامع زنجیره فولاد ثبت شوند، ممنوع خواهد شد.
به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو با راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران، واردات قطعاتی که در سامانه جامع زنجیره فولاد ثبت شوند، ممنوع خواهد شد.
به گزارش ایسنا، خداداد غریب‌پور - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران با تاکیر بر اینکه با راه‌اندازی این سامانه و بارگذاری اطلاعات، واردات قطعاتی که در سامانه جامع زنجیره فولاد ثبت شوند، ممنوع خواهد شد، گفت: اطلاعات خوبی در ایمیدرو و همچنین انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وجود دارد که باید از آن‌ها در جهت بهبود بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد بهره برد؛ لذا ما موافق انتشار این اطلاعات هستیم. انجمن فولاد می‌تواند یکی از مهره‌های کلیدی ستاد زنجیره فولاد کشور باشد.

وی افزود: در حال حاضر میزان ارزبری تولید فولاد ۷۵ دلار به ازای هر تن است که این میزان نسبت به سال‌های گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته و از ۱۰۰ دلار به ۷۵ دلار رسیده است.

 غریب‌پور اعلام کرد: در شش ماهه امسال میزان ۶.۵ درصد رشد در بیشتر محصولات فولادی و معدنی داشته‌ایم. توانسته‌ایم شش میلیون تن صادرات و ۲۸.۵ میلیون تن تولید فولاد داشته باشیم.

همچنین بهرام سبحانی - رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران - اظهار کرد: در حال حاضر بحث بومی‌سازی و تامین نیاز زنجیره آهن و فولاد مطرح است. تاکنون واحدها به صورت جزیره‌ای در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند و در هیچ کجا به صورت جامع این کار انجام نشده بود اما اکنون با راه‌اندازی این سامانه، اطلاعات به صورت جامع در یکجا جمع‌آوری شده و نیاز تولیدکنندگان و نیاز شرکت‌ها که محور کاری تولیدکنندگان را تعیین می‌کند، تامین خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بومی‌سازی و شناسایی پتانسیل ساخت داخل با توجه به بحث تحریم و افزایش نرخ ارز، اظهار کرد: سیستمی طراحی شده تا اطلاعات این بخش در این سیستم قرار گرفته تا واحدهای تولیدی از این سیستم برای تامین قطعات مورد نیاز خود استفاده کنند و زنجیره تامین و مصرف را بهم متصل سازد. انجمن فولاد به عنوان متولی صندوق پژوهش و نوآوری انتخاب شده تا بتواند منابع مالی را در اختیار استارتاپ ها قرار دهد و به بومی‌سازی کمک کند.
کد مطلب: 117002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *