کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجمع کارگران در شاهین‌شهر

1 آبان 1398 ساعت 22:13

کارگران شرکت "گلینه فجر سپاهان" و "مینا گل اسپادانا" در اعتراض به تعدیل نیرو در برابر شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تجمع کردند.


کارگران شرکت "گلینه فجر سپاهان" و "مینا گل اسپادانا" در اعتراض به تعدیل نیرو در برابر شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تجمع کردند.
به گزارش ایسنا، از ساعت ۷ صبح امروز (چهارشنبه) اول آبان‌ماه کارگران شرکت "گلینه فجر سپاهان" و "مینا گل اسپادانا" در اعتراض به آنچه تعدیل نیرو و اخراج کارگران توسط پیمانکار دمی‌خواندند در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.
نماینده کارگران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکثر این کارگران بیش از ۱۰ سال سابقه کار در این حوزه را دارند، اما اکنون شرکت پیمانکار پس از اخراج آنان، از استان‌های دیگر، نیروی کار جایگزینشان کرده ‌است.
یکی از کارگران با نشان دادن دست‌هایش، گفت: سال‌ها برای این شهر و زیباسازی فضای سبزش با همین دست‌هایم زحمت کشیده‌ام، این حق من نیست که با یک فرزند معلول خانه‌نشین شوم.
کارگر دیگری، پاهای بیمار و قارچ زده خود را نشان داد گفت: این عوارض آبیاری فضای سبز این شهر با پساب فاضلاب است، در شرایط سخت و بوی نامطبوع بدون امکانات کافی، کار کرده‌ام چون به کار و درآمد حاصله نیاز داشته‌ام.
مسن‌ترین کارگر نیز به ناتوانی و تمکن مالی کافی شرکت‌های پیمانکار اشاره کرد و گفت: حقوق و مزایای دریافتی ما کاهش چشمگیری داشت، لباس و تجهیزات مورد نیاز را هم دریافت نکردیم، اما به دلیل نیاز مبرم مالی با این شرایط کنار آمده‌ایم، اما اخراج دیگر خارج از تحمل است.
وی ادامه داد: در آغاز واگذاری‌ این خدمات به پیمانکار رئیس اداره کار و اعضای شورای شهر و شهردار سابق اطمینان دادند هیچ کارگری تعدیل یا اخراج نمی‌شود.
در ساعت ۱۴:۳۰ کارگران پس از ۷ ساعت تحصن در مقابل ساختمان شورای شهر به خانه‌های خود بازگشتند.


کد مطلب: 117041

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/117041/تجمع-کارگران-شاهین-شهر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir