۰
يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲
کواکبیان در نشست دور دوم رسیدگی به مشکلات منطقه ۶ تهران:

مایوس کردن مردم از حضور در انتخابات خلاف منافع ملی است

مشکلات مربوط به طرح های توسعه دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر باید حل شود
دور دوم نشست رسیدگی به مشکلات  منطقه ۶ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران روز سه‌شنبه ۳۰ مهر ۹۸ در مسجد مسلم بن عقیل محله یوسف آباد منطقه ۶ وباحضور جمعی از مردم، شورایاری ها و دبیران شورایاری ، جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تهران و معاونین فرمانداری و  برگزار گردید.  
مایوس کردن مردم از حضور در انتخابات خلاف منافع ملی است
دور دوم نشست رسیدگی به مشکلات  منطقه ۶ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران روز سه‌شنبه ۳۰ مهر ۹۸ در مسجد مسلم بن عقیل محله یوسف آباد منطقه ۶ وباحضور جمعی از مردم، شورایاری ها و دبیران شورایاری ، جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تهران و معاونین فرمانداری و  برگزار گردید.
 
در این نشست ها که به همت دکتر مصطفی کواکبیان و با همراهی عیسی فرهادی فرماندار تهران از ۳ سال قبل برگزار می شود مشکلات مناطق مختلف بررسی و سطح بندی شده و سپس با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در فرمانداری تهران برای حل مشکلات چاره اندیشی می شود. همچنین در مواردی که به تصمیم گیری استانی و ملی نیاز است نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار و استاندار تهران جلساتی در سطح استان و کشوری تشکیل می دهند.
 
ذکر این نکته ضروری است که این جلسات تاکنون ۲۵۶ مصوبه اجرایی در پی داشته که منجر به حل برخی از مشکلات چندین ساله و گاه ۴۰ ساله تهران بزرگ شده است؛ جلساتی که در راستای حضور مسئولین در میان مردم ابتکاری نوین و بی سابقه به حساب می آید ؛ هرگز در رسانه ملی بازتاب مناسبی نیافته است.
 
در ابتدای این نشست اعضای شورایاری و دبیران شورایاری محلات منطقه ۶ به نمایندگی از مردم محلات به بیان مشکلات باقیمانده و تقدیر از مسئولین به جهت حل برخی از مشکلات عمده منطقه پرداختند.
جمعیت شناور بالا و مشکلات ترافیکی ناشی از آن، حضور دستفروشان در معابر اصلی منطقه، بوی نامطبوع خیابان نجات الهی، مشکلات ناشی از طرح توسعه دانشگاه امیرکبیر، طرح توسعه دانشگاه تهران و همچنین لزوم ساماندهی سرای محلات و اماکن شهری، رسیدگی به وضعیت مسیرهای ویژه دوچرخه از جمله مسايل مطرح شده توسط دبیران شورایاری محلات و برخی شهروندان بود.
 
دکتر مصطفی کواکبیان در این نشست صمیمی با ذکر حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) گفت: عظمتی در دنیا به دلیل حماسه اربعین شکل گرفت و این حرکت کاملا مردمی و برآمده از دل مردم است. ۹۵ درصد پیاده و ۵ درصد هوایی و همچنین استفاده ۶۵ درصد از خودروهای شخصی نشان از مردمی بودن این رویداد دارد.
 
وی افزود:‌ این حماسه در معادلات منطقه ای نیز تاثیرگذار خواهد بود و تاثیرات آن را مشاهده می کنیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تا ۱۵ آبان ماه کشورهای اروپایی فرصت دارند با آمریکا مشورت کرده و تعهداتشان را اجرایی کنند و در غیر اینصورت جمهوری اسلامی ایران گام چهارم را برخواهد داشت.
 
دکتر کواکبیان گفت: از مسجد مسلم بن عقیل این پیام را به اروپایی ها و غربی ها می دهیم که این ملت همچون فولاد آبدیده برسر آرمان هایش ایستاده و شما هستید که باید پایبند تعهدات خویش باشید شوید.
 
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: پیگیر قانونی شدن شورایاری ها هستیم و تلاش می کنیم تا پایان این دوره مجلس برای این موضوع انجام دهیم تا تکلیف آن روشن شود.
 
وی تصریح کرد: هر کس چه اصلاح طلب چه اصولگرا اقدامی در جهت مایوس کردن مردم از صندوق های رای انجام دهد این کار نابخردانه است و هرکس در جهت امیدوار کردن و ایجاد مشارکت حداکثری کار کند در جهت منافع ملی قدم بر می دارد.
 
حجت الاسلام کیان ارثی امام جماعت مسجد مسلم بن عقیل در این نشست طی سخنانی به لزوم خدمت صادقانه مسئولین و وکلای ملت پرداخته و گفت: هربار که برای نمایندگی مردم در انتخابات نامزد شدم و از من پرسیدند چه قولی می دهی؟ گفتم قول می دهم خیانت نکنم، مسئولین در هرجایگاهی که هستند اگر فقط به این یک جمله وفادار بمانند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 
در ادامه این نشست مردمی فرهادی شهردار منطقه ۶ گفت: درخصوص طرح توسعه دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر شورای عالی شهرسازی و معماری مرجع نهایی تصمیم گیری است و هر دستوری از سوی این شورا به ما ابلاغ شود لازم الاجراست.
 
وی در خصوص مسیرهای دوچرخه های شهری افزود: در همه کشورهای پیشرفته دنیا جهت گیری به سوی غلبه پیاده و دوچرخه سوار بر خودرو وجود دارد و شهرداری تهران نیز به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر است.
 
سپس غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران اظهار کرد: این سی و هفتمین جلسه ملاقات مردمی نمایندگان مجلس با ساکنین ۲۰ منطقه تهران است که با حضور فرماندار تهران برگزار می شود. جلسات متعددی نیز به موازات همین نشست ها برای شهرستان های ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برگزار گردیده است.
 
وی افزود: بیش از ۷۰ جلسه مرتبط با موضوعات مطرح شده در همین نشست های مردمی در فرمانداری تهران برگزار شده است.
 
آرام تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ سال است که در وزارت کشور مشغول به خدمت هستم و در سمت هایی همچون فرماندار توفیق خدمت داشته ام، اما در طول این مدت و در تمامی دوره های گذشته مجلس شاهد چنین جلساتی نبوده ایم و برگزاری چنین جلساتی در راستای مدیریت شهری بی سابقه است که باید از نمایندگان تهران به ویژه دکتر کواکبیان به جهت برگزاری این سلسله جلسات تشکر کنیم.
 
معاون فنی و عمرانی فرماندار گفت: منطقه ۶ با ۲۱۰۰هکتار وسعت و جمعیت ساکن ۲۵۱ هزار نفر کم جمعیت ترین منطقه تهران است، البته این جمعیت در طول روز به ۷۵۰ هزار نفر می رسد که نشان دهنده ی وضعیت مناسب شغلی و فرصت های کاری موجود فراوان در این منطقه است.
 
وی در خصوص نتیجه دور پیشین جلسات خاطرنشان کرد: ۱۱ مصوبه مربوط به منطقه ۶ اخذ شد که از این تعداد ۶ مورد اجرایی شده و ۵ مصوبه نیز در حال اجراست.
 
پس از ارايه گزارش عملکرد توسط معاون فرماندار علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: این جلسات که از ۳ سال قبل آغاز شد و سنگ زیرین آسیاب آن توسط دکتر کواکبیان گذاشته شد هرگز انتخاباتی نیست و پیش از مهلت تبلیغات انتخابات نیز پایان خواهد یافت.
 
وی افزود: درخصوص شورایاری ها متاسفانه باوجود پیگیری های فراوان نمایندگان تهران تاکنون حتی نتوانسته ایم بررسی قانونی شدن شورایاری ها را به صحن برسانیم چرا که نمایندگان دیگر شهرستان ها اساسا چنین دغدغه ای ندارند.
 
سپس بادامچی دیگر نماینده مجلس گفت: سال اول این دوره از مجلس شورای اسلامی به برنامه ششم توسعه و بررسی آن گذشت که نتایج مهمی به دنبال داشته و خواهد داشت.
 
وی افزود: ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه درخصوص بافت های فرسوده و بازسازی آن ها اعتبارات مناسبی را پیش بینی کرده که بر اساس آن دولت مکلف است ۱۲۶هزار میلیارد تومان را جهت بازسازی و نوسازی سالانه ۲۷۰ محله صرف کند.
 
حیدری دیگر نماینده مردم تهران درمجلس همدلی در شرایط تحریم را بهترین راه عبور از مشکلات دانست و گفت: شرکت در این جلسات و نزدیک بودن به مردم بزرگ ترین برکت این جلسات برای مسئولین است. البته مشکلات مطرح شده در این نشست نیز با دقت دنبال خواهد شد.
 
فریده اولادقباد رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: نیروی انتظامی پرتلاش تهران بزرگ با کمترین امکانات و بیشترین تلاش و جانفشانی امنیت این شهر بزرگ و ۱۰ میلیون نفری را تامین می کند که جای تشکر دارد، البته باید به امنیت بوستان های شهر برای خانواده ها توجه بیشتری شود.
 
وکیلی عضو هییت رئیسه مجلس گفت: غیبت شورای شهر  تهران و شرکت نکردن در این جلسات هیچ توجیهی ندارد. بی اعتنایی اعضای شورای شهر تهران به این جلسات که در بالاترین سطح جهت حل مشکلات شهری برگزار می شود و نمونه ای از مدیریت یکپارچه شهری را ارايه کرده هرگز پذیرفتنی نیست.
 
وی افرود: این بی سلیقگی که شورای شهر تهران از بازوهای توانمندی همچون شورایاری ها در اداره امور شهر بهره کافی را نمی برد پذیرفته نیست و متاسفانه امروز شورایاری حس می کند در اداره شهر به کار گرفته نمی شود.
 
وکیلی خاطرنشان کرد: راه مبارزه با فساد نمایش راه انداختن نیست، راه مبارزه با فساد گذاشتن یک پلیس برای هرکارآفرین و یک پلیس برای هر پلیس نیست. راه مبارزه با فساد دولت الکترونیک، شفافیت و هوشمندسازی اقتصاد است.
 
فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران در مجلس در این نشست مردمی گفت: جلسه و دیدار نزدیک با مردم مناطق تهران که در این دوره از مجلس برای اولین بار اتفاق افتاد به ما نمایندگان شما در مجلس کمک می کند دید بهتری نسبت به مشکلات تک تک محلات و مناطق حوزه انتخابیه خود به دست آورده و در تذکر ها و نطق ها نیز به آن ها استناد کنیم.
 
پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی عنوان کرد: محله یوسف آباد یکی از محلات قدیمی و اصیل پهنه مرکزی تهران است. آمار تخلفات شهری در حوزه شهرداری منطقه ۶ در حال حاضر ۲۰ درصد بالاتر از دیگر مناطق است که رقم معنا داری است و لزوم توجه مسئولین به این منطقه را آشکار می کند.
 
این نماینده مجلس گفت: این مجلس یکی از پرکارترین دوره های مجلس شورای اسلامی است؛ از زمانی که به عنوان نماینده شما مردم برگزیده شده ایم تاکنون از پا ننشسته ایم و برخی لوایحی که چندین سال و گاه ۲۰ و ۳۰ سال بلاتکلیف مانده بود در این مجلس و به همت نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی بررسی و تعیین تکلیف شد.
 
عیسی فرهادی فرماندار تهران در این نشست گفت:‌ در راهپیمایی باشکوه اربعین و جاماندگان اربعین شاهد تجلی حضور مردم بودیم که نشانه و زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر (عج) و تحقق آرمان های  راه شهیدان کربلا و سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.
 
وی تصریح کرد: برآورد شد بیش از ۲.۵ میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران و ری شرکت کردند که فرمانداری و شهرداری تهران خدمات مناسبی را به این زوار ارايه کرده و فرمانداری امنیت آن را تامین کرد.
 
فرماندار تهران افزود: پیگیری مسائل مطرح شده در این جلسات در فرمانداری تهران و دیگر دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری انجام شده و پایان این جلسه نه امشب، که هنگامی است تمامی مشکلات مطرح شده در این نشست بررسی ، پیگیری و در صورت امکان حل شوند.
کد مطلب: 117161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *