۰
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵

بهبود کیفیت هوا در اکثر مناطق تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بارش باران و وزش باد در پایتخت طی امروز (۶ آبان) بهبود کیفیت هوا در اکثر مناطق را به دنبال دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بارش باران و وزش باد در پایتخت طی امروز (۶ آبان) بهبود کیفیت هوا در اکثر مناطق را به دنبال دارد.
به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی نخستین ساعات امروز (۶ آبان) ازدیاد تردد خودروها همراه با آسمان ابری و سرعت اندک باد، سبب تجمع ذرات معلق در برخی مناطق و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
بتدریج با افزایش نسبی سرعت باد همراه با بارش باران و کاهش دما، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها به طور موقت فراهم می‌شود. همچنین در ساعات پایانی امروز نیز بتدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی و کاهش سرعت باد، بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود ولی شرایط مساعد جوی بهبود نسبی کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت را به دنبال دارد.
شرایط جوی آرام و بارش‌های پراکنده تا صبح فردا (۷ آبان) ادامه دارد و با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، شاهد تجمع ذرات معلق در برخی مناطق خواهیم بود که انتظار می‌رود کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار گیرد.
همچنین طی روز با افزایش میزان ناپایداری جوی همراه با کاهش بارش‌ها و افزایش دما و افزایش سرعت باد، شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و به‌ تبع آن تا اواخر وقت فردا در بیشتر مناطق، کیفیت هوا در وضعیت مطلوب قرار می‌گیرد.
بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۲ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۷۷ همچنان در شرایط سالم قرار دارد.
کد مطلب: 117208
برچسب ها: محیط زیست
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *