۰
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱

کاهش قیمت نفت تحت تاثیر اقتصاد چین

قیمت نفت پس از رشد چشمگیر طی هفته گذشته، تحت تاثیر آماری که نشانه های کندی رشد اقتصادی چین را تقویت کرد در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت.
قیمت نفت پس از رشد چشمگیر طی هفته گذشته، تحت تاثیر آماری که نشانه های کندی رشد اقتصادی چین را تقویت کرد در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت برنت هفته گذشته بیش از چهار درصد رشد کرده بود که بهترین عملکرد هفتگی این شاخص از ۲۰ سپتامبر به این طرف بود.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قیمت پایه نفت آمریکا هفته گذشته بیش از پنج درصد رشد کرده بود که بزرگترین رشد هفتگی از ۲۰ سپتامبر به این طرف بود.
جدیدترین گزارشها نشان داد سود شرکتهای صنعتی چین در سپتامبر برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و لطمات جنگ تجاری آمریکا و کندی رشد اقتصادی را بیشتر بارز ساخت.
استفن اینس، استراتژیست منطقه آسیا-اقیانوسیه در شرکت اکسی تریدر درباره اوضاع جاری بازار گفت: معامله گران پس از انتشار آمار ضعیف چین به سودگیری اقدام کردند اما با توجه به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، بازار از پشتیبانی برخوردار است.
آمریکا و چین روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کردند که به نهایی کردن بخشهایی از توافق تجاری نزدیک شده اند.
همچنین شرکتهای انرژی آمریکایی شمار دکلهای حفاری نفت را هفته گذشته کاهش دادند و به پایینترین رقم در ۱۱ ماه گذشته رساندند زیرا تولیدکنندگان برنامه های کاهش هزینه حفاریهای جدید را دنبال می کنند.
وزارت انرژی روسیه روز جمعه اعلام کرد مسکو به همکاری نزدیک با عربستان سعودی و تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای بهبود ثبات بازار و قابل پیش بینی بودن آن ادامه می دهد.
این بیانیه پس از اظهارات ایگور سچین، مدیرعامل شرکت نفتی روس‌نفت صادر شد که گفته بود حملات سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تردیدهایی را نسبت به جایگاه این کشور به عنوان یک تامین کننده مطمئن ایجاد کرد.
اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در چارچوب گروهی معروف به اوپک پلاس با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه امسال توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق قرار است تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا شود و این تولیدکنندگان در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می شود، به بررسی سیاست تولید خود خواهند پرداخت.
یوسف البنیان، مدیرعامل شرکت سابیک سعودی اظهار کرده که حملات پهپادی سپتامبر به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی سعودی روی تولید ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی تاثیر خواهد گذاشت اما این اتفاق تاثیر مالی قابل توجهی نخواهد داشت.
بر اساس گزارش رویترز، همچنین اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که گفته بود اکسون موبیل یا یک شرکت آمریکایی دیگر می تواند میادین نفتی سوریه را اداره کند، انتقاد کارشناسان انرژی و حقوقی را برانگیخت.
 
کد مطلب: 117210
برچسب ها: قیمت نفت چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *