۰
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۴

کشف مفرغ‌های باستانی از یک قاچاقچی

فرمانده انتظامی استان از عملیات پیچیده پلیس در شناسایی یک قاچاقچی عتیقه در اراک خبر داد و گفت:‌ در بازرسی از منزل این فرد پنج قطع اشیاء عتیقه از مفرغ‌های استان لرستان کشف شد.
فرمانده انتظامی استان از عملیات پیچیده پلیس در شناسایی یک قاچاقچی عتیقه در اراک خبر داد و گفت:‌ در بازرسی از منزل این فرد پنج قطع اشیاء عتیقه از مفرغ‌های استان لرستان کشف شد.
به گزارش تارنمای پلیس، سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" دراین‌باره گفت:‌ در تداوم طرح‌های امنیت بخش پلیس، مأموران پلیس امنیت عمومی استان در انجام تحقیقاتی، از فعالیت فردی در زمینه قاچاق و خرید و فروش اشیاء‌ باستانی و عتیقه‌جات در شهر اراک مطلع شدند.
وی افزود:‌ در مراحل رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این فرد ضمن ارتکاب این اعمال مجرمانه، در مواردی با استفاده از جعل و شبیه‌سازی وسایل قدیمی،‌ از برخی از افراد و مشتریان خود کلاهبرداری هایی انجام داده است.
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی تصریح کرد:‌ با مراقبت‌های شبانه‌روزی و نامحسوس مأموران پلیس و با وجود هوشیاری و اقدامات این فرد در پنهان سازی اعمال مجرمانه خود، سرانجام زمانی که وی قصد خرید و فروش تعدادی اشیاء عتیقه را داشت، در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه در منزلش دستگیر شد.
سرهنگ مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد:‌ در این عملیات 5 قطعه اشیاء قدیمی و عتیقه شامل دو عدد تیغه تبر به شکل حیوان، یک قطعه دستبند، یک عدد سینی بزرگ و یک قطعه سر گرز که به صورت ماهرانه‌ای داخل وسایل منزل جاساز شده بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ با انتقال اشیاء‌ کشف‌شده به یگان انتظامی و در بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه مورد کارشناسی اولیه قرار گرفت و مشخص شد این اشیاء دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و به عنوان مفرغ‌های استان لرستان شناخته شده و در زمان‌های قدیم این وسایل در کنار اجساد مردگان دفن می‌شده است.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:‌ در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.
کد مطلب: 117235
برچسب ها: قاچاق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *