۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱

بودجه۷۰۰میلیاردی مجلس شورای اسلامی

رئیس و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص شایعه تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی به مجلس و هدیه ماشین به نمایندگان واکنش نشان دادند و نسبت به بداخلاقی‌های صورت گرفته انتقاد کردند.
به گزارش مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس موسوی لارگانی نماینده فلاورجان طی تذکری به سخنان حسن کامران نماینده اصفهان در نطق میان دستور روز یکشنبه گذشته اشاره کرد و گفت: آقای کامران در نطق خود اعلام کرد ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه مجلس است.

وی ادامه داد: شما به عنوان رئیس مجلس اگر چنین چیزی درست است اعلام کنید این پول کجا هزینه شده تا برای ملت ایران روشن شود هر جایی که می‌رویم می گویند مجلس ۷۰۰ میلیارد تومان به نمایندگان داده است. فردی به من می‌گوید مجلس به تو پول داده، بچه من خانه ندارد پول بده تا خانه بگیرد.

لارگانی ادامه داد: ولله مجلس هیچ پولی به نمایندگان نداده حتی در این دوره برای رهن خانه نیز مجلس خود ورود پیدا کرده اما هم اکنون در برخی سایت‌ها می‌گویند شما ماشین هدیه گرفته‌اید.

وی افزود: این حرف‌ها شان مجلس را پایین می‌رود. یک وزیر تصادف می‌کند اما خون از دماغش پایین نمی‌آید چون میان آنها اصلاً‌ قابل مقایسه نیست اما یک نماینده تصادف می کند و سه ماه در بیمارستان است. ماشینی که در اختیار نمایندگان است کارت و سندش به اسم مجلس است.

یک استاندار یک تیم حفاظتی دارد. برای آمدن به تهران که ماهی یک مرتبه است یک ماشین با دو نفر در اختیار دارد.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه این حرف ها دروغ است، گفت: از آغاز به کار این دوره مجلس تا امروز در حق آن جفا شد.

نمایندگان با گفتن احسنت این سخنان لاریجانی را تایید کردند.

وی ادامه داد: همان ابتدای امر که مجلس هنوز تشکیل نشده بود‌آقایی اعلام کرد که هر نماینده ۴۵۰ میلیون تومان می‌گیرد.

چرا خلاف می‌گوید همه بودجه عمرانی و جاری را به حساب نمایندگان گذاشتند و پرسنل را حساب نکردند اگر این طور باشد هر وزیر ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دارد چون بودجه عمرانی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است!

لاریجانی گفت: این روش بی‌اخلاقی باعث این حرف ها شده. با احترامی که برای آقای کامران قائلم اما حرف ایشان ۱۰۰ درصد خلاف است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه جاری مجلس که مصوب شد ۱۷۰ میلیارد تومان است و شامل همه پرسنل مجلس و نمایندگان می شود که با توجه به مشکلات پیش آمده برای کشور این بودجه به ۱۰۸ میلیارد تومان کاهش یافت.

بودجه عمرانی که برای مجلس تصویب شد ۲۰۰ میلیارد تومان بود که آن هم به ۳۰ میلیارد تومان تنزل پیدا کرد و در کل بودجه مجلس ۱۴۰ میلیارد تومان است چرا حرف خلاف می‌زنید. من با اطلاعی که دارم مطمئنم نمایندگان نصف حقوق وزرا را هم نمی‌گیرند.

در سایت‌ها زدند که نمایندگان ماشین هدیه گرفتند چرا خلاف می‌گویید این چه بی‌اخلاقی است که در کشور راه افتاده است. یک ماشین به نماینده داده نشده چرا بی‌اخلاقی را در جامعه رواج می‌دهید.

متاسفم که در داخل و بیرون مجلس به این امر بی توجهی شد که به خلاف ظلمی به نمایندگان وارد می‌شود. این عده باید عذرخواهی کنند از درگاه الهی که به نمایندگان این طور ظلم می‌شود.

در ادامه نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای رئیس مجلس بفرمایید تا همه بدانند که نمایندگان ۲۴ ساعته کار می کند و شما تک ریال حق ماموریت و اضافه کار نداده‌اید.

سپس مصری نماینده کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس نیز طی سخنانی در این باره گفت: ما می‌خواستیم پیشگیری کنیم تا به تبلیغاتی عمل کردن چند نفر در کشور این مصیبت‌ها وارد نشود.

وی ادامه داد: ما به خاطر ایجاد یک فضای موافق برای یک یا دو نفر، داریم کل حیثیت مجلس را زیر سوال می‌بریم آن هم با دروغ، افترا و تهمت.

مصری گفت این عناوین عناوینی نیست که جزو مطالبی باشد که نماینده بخواهد یا بتواند هر جایی آن را عنوان کند.

از دیروز تا کنون حداقل ۱۰۰ نماینده به من مراجعه کردند که این ماشین کجاست؟

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: این کسانی که مدعی می‌شوند آیا نباید یک دستگاه از این ماشین ها را به یک نفر نشان دهند؟ چرا با ذهن ملت ایران بازی می کنید؟ چرا برای تبلیغات خودتان همه حیثیت افراد را زیر سوال می‌برید؟ دنیا را ول کنید آیا قیامت نیست؟ هر کس هر مزخرفی که می خواهد می گوید.

ما نشسته‌ایم و فقط قایق نظام را سوراخ می کنیم. یک نفر به مجلس می‌زند، یک نفر به قوه قضائیه می‌زند، یک نفر به ساختارهای کشور می زند تا کی باید تحمل شود؟ چرا ما باید برای یک نطقی که ۴ شنونده در شهرستان برای آن به به و چه چه بگوید، نظام را زیر سوال ببریم؟

وی ادامه داد: در قانون مدیریت خدمات کشوری نماینده هم شان وزیر تعریف شده است. حداقل ماهی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان صرف هزینه دو شیفت راننده با حق بیمه و مالیات و غیره و ذلک برای یک وزیر است.

مجلس این مورد را حذف کرده. هفته گذشته هیات رئیسه جلسه‌اش فقط برای برنامه ریزی برای صرفه جویی بود.

من از نمایندگان مردم معذرت خواهی می کنم حتی برای صرفه جویی در دستمال کاغذی دستشویی‌ها برنامه داریم چه برسد به ارکان مجلس.

گفته شده هر کس ماشین ندارد به جای این که مجلس برای او راننده بگیرد و هزینه سوخت و تعمیرات بدهد یک ماشین سپرده شود. و همه هزینه‌ها را به عهده نماینده بیچاره گذاشتیم.

وی گفت: یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در هر ۱۰ ماه نتیجه حرکت صرفه جویی مجلس بوده است یعنی در طول ۴ سال ۴.۵ میلیارد تومان می‌شود ما می توانستیم با این صرفه جویی حتی بالاتر از ماشین بخریم و به نمایندگان بدهیم.

نمایندگان! شما را به حضرت عباس(ع) ماشین را ول کنید چه کسی یک دوچرخه از مجلس گرفته است که اینقدر تهمت می‌زنید.
کد مطلب: 11725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *