۰
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۶
مدارس، دانشگاه‌ها و بانک‌ها شروع به کار می‌کنند

بازگشت آرامش به لبنان

بالاخره بعد از دو هفته تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس لبنان به دلیل اعتراضات سراسری در این کشور، وزیر آموزش و پرورش لبنان امروز (چهارشنبه) از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های این کشور از فردا خبر داد. بانک‌ها نیز از روز جمعه آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند. ارتش لبنان نیز با معترضان به توافقی دست یافته که دیگر مسیرهای اصلی را بند نیاو
بالاخره بعد از دو هفته تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس لبنان به دلیل اعتراضات سراسری در این کشور، وزیر آموزش و پرورش لبنان امروز (چهارشنبه) از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های این کشور از فردا خبر داد. بانک‌ها نیز از روز جمعه آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند. ارتش لبنان نیز با معترضان به توافقی دست یافته که دیگر مسیرهای اصلی را بند نیاورند.
به گزارش اسکای نیوز، اکرم شهیب، وزیر آموزش و پرورش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در پی خیز ارتش برای بازگشایی مسیرها در مناطق مختلف و بعد از رایزنی با طرف‌های مربوطه در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود.
همچنین فواد ایوب، رئیس دانشگاه لبنان اعلام کرد، تدریس در دانشکده‌ها و تمامی شعب این دانشگاه از فردا از سرگرفته خواهد شد و این بعد از رایزنی با روسای دانشکده‌ها، آکادمی‌ها و مدیران شعب دانشگاه است.
وی در ادامه خواستار افزایش سرعت تدریس از روز شنبه شد.
در این راستا جمعیت بانک‌های لبنان نیز اعلام کرد، بانک‌ها فعالیت عادی خود را از روز جمعه از سر می‌گیرند و از همان روز پذیرای مشتریان خواهند بود. این در حالی است که بانک‌ها نیز دو هفته تعطیل بودند.
جمعیت بانک‌های لبنان در بیانیه خود آورده است، بانک‌ها به منظور استقبال از مشتریان از روز جمعه و به دلیل انباشته شدن کارهای روی هم فردا را تنها به رتق و فتق اوضاع داخلی اختصاص داده‌اند.
پیشتر فرماندهی ارتش لبنان از کل تظاهرکنندگان در سراسر لبنان خواست اجازه دهند مسیرهای اصلی گشوده شود و دیگر این مسیرها را بند نیاورند تا مسدود بودن مسیرها بر رفت و آمد شهروندان و امور عادی تاثیری نگذارد.
ارتش لبنان در بیانیه خود ضمن تاکید بر حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان براساس قانون اساسی و قانون گفت،‌ تظاهرات و تجمع‌ها تنها به میدان‌ها محدود باشد.
ارتش خاطرنشان کرد، بند آوردن مسیرها منجر به مشکلاتی برای شهروندان تا حد خطرناکی شده است.
بعد از این بیانیه، ارتش لبنان تلاش کرد تعدادی از مسیرهای اصلی در شمال بیروت را بازگشایی کند. خبرگزاری ملی لبنان نیز اعلام کرد، نیروهای امنیتی و ارتش لبنان با تحصن‌کنندگان بر سر بازگشایی اکثر مسیرهای شهر طرابلس به استثنای مسیر اصلی در البداوی و مسیرهای منتهی به میدان النور به توافق رسیدند.
طی دو هفته گذشته بستن مسیرها تبدیل به سلاحی مهم برای تظاهرکنندگان لبنانی شده بود. آنها به هر وسیله‌ای اعتراض خود را به وضعیت کنونی معیشتی ابراز داشته و بر کناره‌گیری دولت سعد حریری و مبارزه با فساد و بهبود وضعیت اقتصادی تاکید کردند.
کد مطلب: 117349
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *