۰
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

درگیری شدید ارتش سوریه و ارتش ترکیه

رسانه‌های سوریه از درگیری شدید بین ارتش این کشور و نیروهای ترکیه‌ای در حومه شهر مرزی راس العین خبر دادند.
رسانه‌های سوریه از درگیری شدید بین ارتش این کشور و نیروهای ترکیه‌ای در حومه شهر مرزی راس العین خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، درگیری‌های شدیدی امروز (چهارشنبه) بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای ترکیه در حومه شهر مرزی راس العین در منطقه‌ای که ارتش ترکیه قصد ایجاد "منطقه امن" در آنجا را دارد، رخ داد.
رسانه‌ها جزئیات زیادی ارائه نکردند اما دو شورشی سوری مورد حمایت ترکیه گفتند، درگیری‌های پراکنده‌ای در روزهای گذشته با نیروهای نظام سوریه در جنوب راس العین رخ داد.
خبرنگار سانا در حسکه همچنین گزارش داد: مزدوران ترکیه‌ای مستقر در عنیق الهوی با استفاده از اسلحه توپخانه‌ای منازل اهالی در روستای تل ورد واقع در حومه جنوبی شرقی راس العین را مورد هدف قرار دادند.
خبرنگار سانا با اشاره به آواره شدن تعداد زیادی از اهالی حومه تل تمر بر اثر تجاوز ترکیه، اظهار کرد: نیروهای ترکیه و مزدورانش دو روستا “المحمودیه” و “الدربو” در حومه راس العین را اشغال کردند.
خبرنگار سانا افزود: همزمان با حمله توپخانه‌ای ترکیه به محله‌های راس العین، نیروهای ترکیه حمله بزرگی به منطقه ابو راسین در حومه راس العین آغاز کردند.
خبرنگار سانا ادامه داد، نیروهای کرد سوریه برای گمراه کردن هواپیماهای ترکیه مقادیری نفت در منطقه تل تمر را آتش زدند.
به گزارش خبرنگار سانا، کاروانی از نیروهای اشغالگر آمریکایی از پایگاه قصرک غیرقانونی بین تل تمر و تل بیدر در حومه شمالی شرقی حسکه به سمت عراق حرکت کردند.
اخیرا راس العین از کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه به سرکردگی کردها خارج شده است. نیروهای نظام سوریه براساس توافقی که با کردها کرده‌اند در مواضعی در این منطقه پیشروی‌هایی داشته و مستقر شده‌اند.
کد مطلب: 117353
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *