۰
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱

سنندج شهر خلاق موسیقی جهانی شد

ثبت جهانی سنندج به‌عنوان اولین شهر ایران که عنوان شهرخلاق موسیقی را کسب کرد موجبات خرسندی همه دوستداران سربلندی ایران را فراهم ساخت.
ثبت جهانی سنندج به‌عنوان اولین شهر ایران که عنوان شهرخلاق موسیقی را کسب کرد موجبات خرسندی همه دوستداران سربلندی ایران را فراهم ساخت.
به گزارش ایسنا، سیداحسن علوی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی طی پیامی اعلام کرد: بدون شک موسیقی کردی آن‌قدر دارای عمق و غنا و وقار و شکوه است که به جرات می‌توان هنرمندان کردستانی که پرورده این موسیقی هستند جز بهترین موسیقی‌دانان ایران و جهان دانست.
آثار زیبا و ماندگاری که خوانندگان و آهنگسازان کردستانی به‌ویژه شهر سنندج خلق کرده‌اند بیش از آن که تبلور روح هنری دوران خود باشند، نشان از ذهن باز و عظمت روح این هنرمندان است.
بر همگان واضح و مبرهن است که موسیقی در روح و قلب کردستانی‌ها جایی دارد، نشانه این ادعا موسیقی‌دانان و هنرمندان برجسته در سطح ملی و همچنین حضور موسیقی در لحظه‌لحظه‌های زندگی این مردم ازجمله تولد، کار، عروسی، عزا، عرفان و... است که با دستان و صدای زیبای هنرمندان طنین‌انداز می‌شود و هر شنونده‌ای را آنی در ژرفای روح‌نواز آن غرق می‌کند و به تحسین گویی وامی‌دارد.
به این وسیله از همه ایده پردازان، تلاشگران و دست‌اندرکارانی که موجبات این افتخار مبارک را برای مردم کردستان به‌ ویژه سنندجی‌ها فراهم ساختند تقدیر می‌کنیم از خداوند منان برای همگان سلامتی، عزت و موفقیت مسئلت داریم.

             

     
کد مطلب: 117416
برچسب ها: سنندج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *