۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶

رشد قیمت نفت

نفت آخرین روز معاملات هفته گذشته را تحت تاثیر رشد مطلوب مشاغل و کاهش شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا با افزایش قیمت به پایان برد اما موفق نشد از کاهش هفتگی اجتناب کند.
نفت آخرین روز معاملات هفته گذشته را تحت تاثیر رشد مطلوب مشاغل و کاهش شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا با افزایش قیمت به پایان برد اما موفق نشد از کاهش هفتگی اجتناب کند.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و دو سنت یا ۳.۷ درصد افزایش، در ۵۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه بسته شد.
بهای معاملات آتی نفت برنت دو دلار و هفت سنت یا ۳.۵ درصد افزایش یافت و در ۶۱ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه بسته شد.
افزایش قیمت معاملات جمعه، افت هفتگی نفت را محدود کرد و در نتیجه وست تگزاس اینترمدیت ۰.۸ درصد و نفت برنت ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد.
شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت خام در هفته گذشته پنج حلقه کاهش یافته و به ۶۹۱ حلقه رسید و اکنون ۱۸۳ حلقه کمتر از مدت مشابه سال گذشته است با این حال تولید آمریکا در یک سال گذشته حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.
طبق آمار رسمی، تولید نفت آمریکا در اوت ۶۰۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز رسیده که این افزایش به دلیل رشد ۳۰ درصدی تولید در خلیج مکزیکو بوده است.
به گفته تحلیلگران، عامل دیگری که از رشد بهای معاملات نفت پشتیبانی کرد، اخباری بود که بر اساس آن، مقامات چینی اعلام کردند به توافق کلی در زمینه تجارت با آمریکا نزدیک شده‌اند.
فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد شرکت پرایس فیوچرز با اشاره به گزارشهای روز پنج شنبه که به نقل از مقامات چینی نوشته بودند آنها نسبت به توافق بلندمدت با آمریکا بدبین هستند، گفت: لحن مقامات چینی درباره توافق با آمریکا نسبت به روز قبل فرق کرده بود.
مقامات آمریکایی گفته‌اند مذاکره کنندگان گفت و گوی تجاری سازنده ای داشتند و این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.
رشد بهای نفت در اوایل معاملات جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا روی داد که نشان داد اقتصاد این کشور در اکتبر ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کرده که بالاتر از برآورد ۷۵ هزار شغل جدید از سوی اقتصاددانان بود اما نرخ بیکاری همان طور که پیش بینی شده بود، به ۳.۶ درصد رشد کرد. آمار اقتصادی مطلوبتر کمک کرد نگرانیها نسبت به چشم انداز تقاضا برای نفت رفع شود.
تحلیلگران همچنین رشد قیمت نفت را تا حدودی تحت تاثیر آماری دانستند که نشان داد شاخص مدیران خرید بخش تولید کایشین چین، در ماه میلادی گذشته به ۵۱.۷ واحد صعود کرده که بالاترین حد در ۳۲ ماه گذشته بود. این آمار برخلاف شاخص مدیران خرید بخش تولید بود که از سوی دولت چین منتشر شد و در اکتبر به ۴۹.۳ واحد کاهش پیدا کرده بود که پایینترین حد در هشت ماه اخیر بود.
بر اساس گزارش مارکت واچ، انتظار می‌رود نگرانیها پیرامون وضعیت عرضه همچنان رشد قیمتهای نفت را محدود نگه دارد. نظرسنجی رویترز نشان داد اوپک که متشکل از ۱۴ عضو است، تحت تاثیر بهبود سریع تولید نفت عربستان سعودی، در اکتبر ۲۹.۵۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که ۶۹۰ هزار بشکه در روز بالاتر از آمار بازبینی شده سپتامبر بوده است. تولید این گروه در سپتامبر به پایینترین حد از سال ۲۰۱۱ سقوط کرده بود.
کارستن فریتچ، تحلیلگر کالای کومرس بانک در یادداشتی نوشت: اگرچه بهبود تولید نفت اوپک تعجب برانگیز نبود زیرا عربستان سعودی موفق شد سطح تولید خود را پس از اختلالات به وجود آمده در سپتامبر به وضعیت عادی برگرداند اما تولید نفت اوپک حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز بالاتر از برآورد آژانس بین المللی انرژی درباره تولید اوپک در نیمه اول سال ۲۰۲۰ قرار گرفت که ضرورت کاهش بیشتر تولید این گروه را نشان می‌دهد.
کد مطلب: 117460
برچسب ها: قیمت نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *