۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۴

۵ تهدیدی که نتانیاهو از آن‌ها می‌ترسد

بنیامین نتانیاهو هفته گذشته در یک سخنرانی از فهرست تهدیدهایی که به عقیده وی مهم‌ترین تهدیدهای امنیت ملی اسراییل است، پرده برداشت.
 باشگاه خبرنگاران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی هفته گذشته در یک سخنرانی از فهرست تهدیدهایی که به عقیده وی مهم‌ترین تهدیدهای امنیت ملی اسراییل است، پرده برداشت.

نتانیاهو که بنابر گزارش روزتنامه الشرق الاوسط در تاریخ ۴ مرداد در جمع فارغ التحصیلان جدید دانشکده امنیت ملی اسرائیل در تل آویو سخن می‌گفت، این ۵ تهدید را اینگونه برشمرد.

۱- برنامه هسته‌ای ایران. نتانیاهو در این سخنرانی گفته است که اسراییل در حال متحد کردن همه جهان برای مقابله با خطر برنامه هسته‌ای ایران است که بزرگ‌ترین خطر برای جهان به شمار می‌رود.

۲- تهدید موشکی. نتانیاهو گفته است که تهدید موشکی علیه سرزمین‌های اشغالی رو به گسترش است و اسراییل برای مقابله با آن از ۳ سامانه دفاع موشکی سامانه گنبد آهنین، سامانه منجنیق داود و موشک حیتس استفاده می‌کند.

۳- جنگ سایبری. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفته است: «من کمیته ملی سایبری را به منظور افزایش توانمندی‌های دفاعی اسرائیل تاسیس وهدفی را برای این کمیته تعریف کردم که عبارت است از قرارگرفتن درمیان ۵ کشور بزرگ جهان درعرصه نبرد سایبری». وی ادعا کرده اسراییل اکنون پنجمین قدرت سایبری جهان است.

۴- دفاع از مرز‌ها. نتانیاهو در این باره می‌گوید: «درباره چالش چهارم باید بگویم که مدتی پیش تلاش‌هایی برای نفوذ به مرزهای ما درمنطقه جولان صورت گرفت که با آن مقابله کردیم. از چند سال پیش با مشکل ورود غیرقانونی ازمرزهای جنوبی روبرو بوده‌ایم که برای مقابله با آن، دیواری را در مرزهای جنوبی احداث کرده‌ایم ودرحال تکمیل این دیوار هستیم. ما درصورت لزوم حتی در داخل اسرائیل دیوارهای امنیتی دیگری احداث خواهیم کرد».

۵- زراد خانه‌های روبه افزایش سلاح و مهمات درمنطقه خاورمیانه. نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی این چالش را اینگونه توصیف می‌کند: «موضوع چالش پنجم انبارهای سلاحی است که پیرامون ما انباشته شده و می‌شود. ما تا امروز دراین باره نگرانی نداشته‌ایم و به لطف توافقنامه‌های صلح با مصر واردن از آرامشی ۳۰ ساله بهره برده‌ایم و بطور طبیعی این هدف را دنبال می‌کنیم که صلح با مصر را - که منافع طرفین را تامین می‌کند- ادامه دهیم. با این وجود باید توجه داشته باشیم که تغییراتی در رژیم‌های عرب پیرامون ما صورت گرفته است ومعلوم نیست که سلاح‌های این رژیم‌ها درآینده در دست چه کسانی قرار خواهد گرفت. این امر ایجاب می‌کند که ما تغییراتی در عناصر تشکیل دهنده قدرت اسرائیل به وجود بیاوریم ودر همین چارچوب بودجه نظامی وبودجه دستگاه‌های امنیتی را افزایش دهیم».

کد مطلب: 1176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *