۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶
لاریجانی اظهار کرد:

تعامل تخصصی و معقول دولت و مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تعامل دولت و مجلس، گفت: تعامل این دو قوه باید تخصصی و معقول باشد.
 علی لاریجانی امروز(چهارشنبه) در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: این دو قوه هر کدام باید در جایگاه خودش تصمیم بگیرد، یعنی این دو قوه نمی توانند اختیاراتشان را به هم واگذار کنند و اگر هر چه تصمیمات آنها از فضای سیاسی دورتر باشد بهتر است و از مسایل پرحاشیه و کم خاصیت باید پرهیز کرد.
وی گفت:‌ کمیسیون اقتصادی مجلس، از اعضای باتجربه و متخصصی تشکیل شده است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد، زیرا اساس کار مجلس در کمیسیون‌ها صورت می‌گیرد و نمایندگان ملت باید حضور پررنگ و فعال در کمیسیون‌های تخصصی داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به آنکه تا زمان ارائه لایحه بودجه ۹۲ زمان زیادی باقی نمانده، باید در این فرصت کوتاه روی این بودجه کار کنید و با شرایط فعلی بین درآمدها و هزینه‌ها رابطه‌ای واقع گرایانه برقرار کنید.
رئیس قوه مقننه اجرای اصل ۴۴ را ضروری دانست و تأکید کرد: در بودجه سال آینده باید سیاست‌های اصل ۴۴ را با طرح‌های عمرانی تطابق دهیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که بخش خصوصی در این زمینه فعال شود و با این کار می توانیم نقدینگی رابه سمت درست هدایت کنیم.
وی افزود: کمیسیون اقتصادی باید مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را طبقه‌بندی کند تا سایر کمیسیون‌ها تخصصی هم بتوانند براساس آن بقیه کارها را انجام دهند.
لاریجانی، خودکفایی در تولیدات ملی را امری ضروری دانست و گفت: در محصولات استراتژیک باید به سمت خودکفایی برویم و کارخانجات باید کار کنند تا نیازهای اساسی مردم تأمین شود.
لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون اقتصادی گزارشی از عملکرد کمیسیون مربوطه ارائه داد.
ارسلان فتحی پور گفت: ۱۶ لایحه و طرح از ابتدای مجلس نهم به کمیسیون ارجاع شده که ۹ طرح و لایحه را به سرانجام رسانده‌ایم و بقیه هم از جمله لایحه قانون جامع مالیاتی که فوریت آن امروز در صحن تصویب شد یکی از مهمترین کارهای در دستور کار کمیسیون است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، همچنین خواستار پاسخگویی بانک مرکزی به آمار و ارقام مورد نیاز مجلس و عمل به تعهدات نسبت به تولیدکنندگان شد. 
کد مطلب: 11774
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *