۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۸

راه‌اندازی بانک تعاون زندانیان

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: در مذاکراتی که با مسئولان قضائی و بانکی کشور صورت گرفته، بستر راه‌اندازی بانک تعاون زندانیان نیز فراهم شده است.
 به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، رحیم مطهر نژاد در نشست مشترک بنیاد تعاون زندانیان جنوب کشور که در هتل چمران شیراز برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد تعاون با تبادل ایده‌ها و اطلاعات بین متولیان اشتغال زندانیان رشد می‌کند و باعث توسعه فعالیت‌ها می‌شود.
وی افزود: در یک ماه اخیر ۵۰۰ شغل مولد با همکاری بنیاد تعاون در زندان‌های فارس ایجاد شده است و باید اشتغال را در این استان به حداکثر برسانیم.
مطهرنژاد ابراز داشت: استان فارس با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی از سایر نقاط ایران جلوتر است و در بحث اشتغال نیز باید پیشتاز و الگو باشد.
وی تصریح کرد: مذاکرات با مسئولان قضائی و بانکی کشور صورت گرفته و بستر راه‌اندازی بانک نیز فراهم شده است.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان همچنین با اشاره به قدمت ۶۵ ساله بنیاد تعاون زندانیان ادامه داد: بنیاد تعاون زندانیان ۶۵ سال سابقه فعالیت دارد اما جزو بنیادهای پیشرو نیست بلکه باید با تشکیل ستاد برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برنامه سه سال آینده بنیاد با حضور نمایندگان استان‌ها، چشم‌انداز خوبی برای بنیاد ترسیم کنیم.
مطهرنژاد همچنین اضافه کرد: علاوه براینکه فعالیت‌های اشتغال‌زایی در زندان‌ها باید در سطح گسترده انجام گیرد اما رسالت دیگر ما این است که با اراده جمعی نگرش جامعه را نسبت به مددجو و خانواده‌اش تغییر دهیم تا بازگشت مددجو به جامعه سعادتمندانه باشد.
وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که زندانی محصول قوه قضائیه نیست بلکه تمام دستگاه‌ها و خانواده‌ها نقش دارند بنابراین افراد جامعه و مسئولان در راستای اصلاح و تربیت، اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان باید تلاش کنند.
مدیرعامل بنیاد تعاون اظهار داشت: با حمایت خیران باید یک تشکل کشوری و ستاد جلب مشارکت‌های مردمی شکل گیرد تا بتوانیم به اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان کمک کنیم.
مطهرنژاد با تأکید بر اینکه مهم‌ترین ثروت ما نیروی انسانی است خاطرنشان کرد: ما در راستای اشتغال‌زایی در زندان‌ها، از چهار ویژگی نیروی انسانی (مددجو)، فضا، انرژی و بازار مصرف برخورداریم که با تدابیر اقتصادی باید دو حلقه مفقوده طراحی و فروش را در بنیاد تعاون ساماندهی کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: اگر با بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کنیم باید هدف اشتغال و حرفه‌آموزی باشد تا منجر به تولید ثروت شود در غیراین صورت اگر مدیریت صحیح نباشد و تولید ثروتی نیز نشود ما در مقابل زندانی و خانواده وی مسئول هستیم.
مدیرعامل بنیاد تعاون همچنین وضعیت بازدید از کارگاه‌های اشتغالزایی بنیاد تعاون در شیراز، زندان مرکزی، و مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی فارس را مثبت ارزیابی و راهکارهایی در زمینه توسعه این فعالیت‌ها ارائه کرد.
وی ادامه داد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین زندانیان و خانواده‌های آن‌ها، زندانیانی که بدهی مالی کمتر از ۳۰ میلیون ریال دارند با حمایت بنیاد از زندان آزاد می‌شوند.
در ابتدای این نشست فرهاد سالاری مدیر بنیاد تعاون فارس گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد تعاون فارس ارائه و عملکرد بنیاد تعاون در زندان‌های جهرم و داراب را درحد مطلوب ارزیابی کرد.
همچنین در ادامه این نشست سید مسلم دهقان به عنوان مدیر ارشد بنیاد تعاون زندانیان در استان‌های فارس، خوزستان و ایلام معرفی شد و از مدیرکل، معاونان و تعدادی از مسئولان ستادی زندان‌های فارس، مسئولان قضائی این استان و رؤسای زندان‌های فارس با اهدای لوح تقدیر شد.
در ابتدای نسشت مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان از فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد تعاون زندانیان در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی فارس و زندان مرکزی شیراز و کارگاه سنگبری اشتغال زندانیان بازدید و تأکید کرد که اقدامات صورت گرفته مثبت بوده اما باید در سطح گسترده انجام گیرد.
کد مطلب: 11779
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *